Kan ik na mijn opleiding creatieve therapie, ook door gaat met een studie voor dolfijn therapie. En hier vervolgens trainster in worden?

Ik heb een vraag, ik weet niet of jullie hem kunnen beantwoorden, maar als dat zo zou het me een heel eind op weg helpen.
Ik ben een HAVO 4 student en ik ben bezig met een beroepskeuze, ik weet wel wat ik graag zou willen, dat is namelijk dolfijntherapie. Maar nu weet ik niet helemaal hoe me dat gaat lukken, want ik heb gelezen dat je van te voren een afgeronde medische – therapeutische beroepsopleiding moet hebben gedaan, ik had toen een keuze gemaakt in de opleiding creatieve therapie, weet je of dat kan? En ik heb ook gelezen dat je een bekwaamheid certificaat voor dier-geassisteerde therapie voor water en paarden moet hebben. Ik heb hier heel lang op gegoogeld, maar ik heb hier niks over kunnen vinden, dus mijn vraag weet je misschien wat het is en hoe ik er aan zou kunnen komen.
Ik weet niet of ik nog meer nodig zou moeten hebben, maar ik ben er nu best wel druk mee bezig dus als je nog opmerkingen hebt ik hoor het graag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Neem eens contact op met het Curacao Dolphin Therapy & Research Center. Heb in de praktijk het werk van deze organisatie gezien, echt super! Je kunt er ook stage lopen.
Wie weet kunnen zij je vertellen welke opleiding de meeste van hun werknemers hebben en van welke opleiding zij stagiaires hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt ik heb een mail naar Curacao Dolphin Therapy & Research Center gestuurd, ik denk dat ik hier wel wat mee kan, thanks!

Andere antwoorden (2)

Wat ik weet vanuit mijn eigen studie is dat er een nieuwe studierichting is gekomen. Dit is onderdeel van diermanagement genaamd: dieren in de zorg. Dit richt zich op dieren als therapeutisch hulpmiddel. Maar ik denk dat er inderdaad via de opleiding creatieve therapie vast ook wel mogelijkheden zijn, misschien kun je een school mailen die de opleiding aanbiedt en deze vraag daar stellen? Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet wel 100% zeker dat je na een fysiotherapie opleiding, dat je je kan specialiseren in dierentherapie. Maar bij creatieve therapie lijkt het me niet zo snel, omdat je bij creatieve therapie niet echt over spiergroepen heb.