Weet iemand een goed onderwerp voor een uiteenzettende presentatie voor het vak Nederlands?

Het liefst een actueel onderwerp.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het Nederlands asielbeleid misschien, laatst is er weer iemand doorgedraaid die al tien jaar aan het procederen was. Beetje tricky om het uiteenzettend te houden, maar dat is juist de kunst ervan, om de feiten op een rijtje te zetten. Lijkt mij wel interessant om te weten te komen hoe het allemaal in zijn werk gaat.

Aangezien ik mezelf steeds meer begin te ergeren aan het taalgebruik van de jongelui - hier thuis- en ik in de gelegenheid zou komen,zoals U ,zou ik het over vooral de verloedering van het ABN hebben en dan in het bijzonder de zogenaamde "eigen straattaal" die steeds vaker wordt gehanteerd. Komt op mij soms - al dan niet terecht- behoorlijk agressief over. U zou dan kunnen uitleggen,dat het vaak niet / wel als zodanig moet worden ervaren door een leek als ik en nog miljoenen oudere mensen. Ik laat het feit,dat de jeugd vrijwel niet,of nauwelijks de juiste spelling kennen van onze mooie,moeilijke Nederlandse taal. PS: Ik ben trouwens wél in het bezit gekomen van een Straattaal-woordenboekje,zodat ik enkele woordjes al wat beter begrijp ! http://forum.fok.nl/topic/708449 Groet:Zoekertje

Straattaal. Daar wordt onnoemelijk veel over gepubliceerd, ook op het internet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100