Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een diploma via de LOI zelfde waard als een diploma via een normale school?

Ik heb 3 en een halve jaar op het VWO gezeten, toen ben ik er mee gestopt. Maar nu ben probeer ik via de LOI mijn VWO diploma aan het halen. Maar is deze net zoveel waard als een normale VWO diploma waard? Kom je net zo gemakkelijk op de universiteit met een normaal VWO diploma? Of willen ze dan meer info van je? of moet je een toelatingstest doen??
Of is het weggegooid geld??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Wil je je VMBO-, HAVO- of VWO-certificaten of een volledig diploma halen? En heb je geen zin om weer in de schoolbanken te zitten? Kies dan voor de LOI! Je wordt opgeleid voor de staatsexamens van de IB-groep. Je haalt dus precies hetzelfde diploma als bij een dag- of avondschool.

Betreurenswaardig hoe lui de mensen tegenwoordig zijn..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, het heeft dezelfde waarde. Al snap ik het niet, want ik zou niet graag naar een psycholoog gaan die de opleiding bij t loi heeft gedaan. Zo ook met andere beroepen. Op een 'echte' school doe je natuurlijk veel meer ervaring op!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, de waarde is precies hetzelfde. Dat geldt overigens ook voor de MBO- en HBO-opleidingen van de LOI. Maar zoals je hierboven ziet, worden die toch als 'minder' beschouwd. Daar hoef jij je niet druk om te maken. Voor een universiteit is een VWO-diploma een VWO-diploma.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding