mag ik mijn vakkenpakket zelf samenstellen?

ik wil het vakkenpakket natuur en techniek, met de vakken: natuur en techniek, biologie,wiskunde,Nederlands,Engels,Duits,geschiedenis,
latijn,scheikunde,economie en informatica.
Kan dit, of bestaat het uit een aantal vaste vakken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Krijg jij latijn al op je 14e!? O_o
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
al op mijn 13e, op gymnasium begint mijn school in de 1ste al met Latijn en Grieks
Autem facile est
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
*wordt stiekem jaloers xD* ja idd latijns is makkelijk *(heb al moeite met duits)*
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pensare fortuna EGO affero anglicus punctum :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
yay!,latijn! :P
Homo sapiens non urinat in ventum
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verum!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na 4 jaar latijn heb ik nog geen idee waar jullie het over hebben. Miss moet ik eens huiswerk gaan maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is handig :P

Het beste antwoord

Nee, je kan die vakken wel nemen maar dan krijg je verplicht erbij:

PWS
LWO (dacht ik)
natuurwetenschappen
ckv
en nog véél meer andere vakken, in totaal heb je er zo'n 17 à 18 (met je profielvakken)

Toegevoegd na 10 minuten:
-gemeenschappelijk deel
*Nederlands
*Engels
*culturele en kunstzinnige vorming
*maatschappijleer
*algemene natuurwetenschappen
*lichamelijke opvoeding
Frans - [verplicht 1 taalvak]

-profieldeel
wiskunde B
natuurkunde
scheikunde
biologie

vrije deel
economie
*godsdienst/levensbeschouw.
*Mentorbegeleiding
*excursie
*LOB
*PWS

-geheel vrije deel (extra vak)
(geen)

Dit is mijn profiel, zoals je ziet zitten er best wel wat verplichte vakken bij, de vakken met een ster ervoor zijn verplicht en die zitten dus zowiezo bij een nt profiel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Naar mijn idee kun je dat niet zelf. Bij ons moest je kruisjes zetten bij de mogelijke vakken die bij een richting horen. Sommige verplicht, ander vrij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt de vaste profielvakken, de keuze uit extra vakken en de extra keuzes. Met N&T vwo gymnasium voldoe je dan zeker aan de eisen! Je hebt zelfs meer dan nodig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij verschilt dat per school.

Het 'standaard pakket' bij ons is:
Nederlands, engels, CKV (cultureel kunstzinnige vorming) met als taal duits of frans (bij mij duits).

Ik heb natuur en techniek gekozen en dat houd in:
Wiskunde B (er bestaat ook wiskunde A en C op onze school), natuurkunde, scheikunde en biologie.

Dan moest ik nog 1 keuzevak kiezen en dat was economie.

Waarschijnlijk verschilt het tussen de scholen, maar zo is het bij ons op school.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit verschilt per school. Qua pakket kan dit zeker, het lijkt me nog al erg veel maar dat is jou keus. De vraag is wat je leraren vinden. Als zei denken dat je het aankunt dan heb je al een +. Daarna moet je het met je decaan/afdelingsleider bespreken. Als hij het goedkeurt is het de vraag of het roostertechnisch mogelijk is. Veel succes ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn verplichte vakken, maar er zijn ook vakken die je vrij kan kiezen, dit aantal is per school vast gesteld.