Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Verschillen VBO en VMBO

Ik ben geloof ik al van de wat oudere generatie ;)
En nu weet ik dat de vbo opleidingen van vroeger overeenkomen met de vmbo opleidingen van nu. Nu lees ik veel over verschillende leerwegen, maar waarmee is wat nu vergelijkbaar? Vbo B niveau komt overeen met de BB of de KB leerweg? Of zit je dat al bij niveau C van vroeger? etc..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
38.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Het is natuurlijk best lastig te verglijken maar ik de ik dat je bijvoorbeeld kunt zeggen dat het d niveau van vroeger nu gelijk staat aan vmbo theoretische leerweg ... D was mavo niveau toen ik Vbo deed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://ekkersbeek.dse.nl/ekbnieuwfr/van_vbo&mavo_naar_vmbo.htm wordt je hier wijzer van?

Of hiermee: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/voortgezet-onderwijs/vmbo/leerwegen-in-het-vmbo

Ik weet niet of je het wel 1 op 1 met elkaar kunt vergelijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het vmbo staat voor voorbereidend middelbaar beroepsonderwijs.

Het vroegere voorbereidend beroepsonderwijs (vbo) en het middelbaar algemeen voortgezet onderwijs (mavo) zijn samen opgegaan in het vmbo. Het vmbo bereidt leerlingen voor op het middelbaar beroepsonderwijs (mbo) en het hoger algemeen voortgezet onderwijs (havo).

Binnen het VMBO heb je verschillende leerwegen:

Theoretische leerweg (vroegere Mavo D) - MBO niveau 3/4
Gemengde leerweg (Mavo met ook praktijk) - MBO 3/4
Kaderberoepsgerichte leerweg (Veel praktijk weinig theorie) - MBO 3/4
Basisberoepsgerichte leerweg (Alleen praktisch gericht) MBO niveau 2
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding