Wie weet er een goeie activiteit voor kinderen met faalangst.

Weet jij het antwoord?

/2500

Meld ze aan voor een SOVA training bij jou in de buurt.

Paardrijden!! Ik heb er zelf ook last van gehad en na paardrijden merk je dat je dingen kan en goed doet door de reactie van je paard!!

Judoles: jezelf leren verdedigen helpt je om je faalangst te overwinnen en zelfvertrouwen te krijgen.

Iets waarbij het niet direct gaat om resultaat, winnen of verliezen. Stimuleer het kind, positieve benadering. Een kleurplaat. Hond uitlaten. Helpen in de tuin of met koken. Veel is mogelijk, de begeleiding is wat het tot een succes kan maken. Alles jan mislukken, tis aan de volwasssene hoe die erop reageert en welke waarde er aan gehecht wordt.

iets in de natuur, wandeling met uitzoeken welke plant wat is, liefst in een gezelschap van mensen waarbij niemand er verstand van heeft zodat elke bijdrage waardevol is of iets met dieren, verzorgen, aaien e.e.a. hangt wel sterk af van de leeftijd van kinderen, met 15 jarigen ga je niet zo snel naar de kinderboerderij om de geitjes te aaien, met 5 jarigen WEL

Team sport??

er zijn speciale trainingen voor kinderen met faalangst. laat ze eerst een cursus doen om meer zelfvertrouwen te krijgen. je zult zien dat ze daarna makkelijker iets willen ondernemen. wat ook goed kan helpen is om met een vriendje of vriendinnetje te gaan sporten. scouting is ook een goede keuze mits het kind dit wil, ze leren daar om in groepjes te spelen en leren. daarbij moeten ze vaak goed samenwerken en ontstaan er vaak goede vertrouwens banden met de kinderen onderling. succes

Bronnen:
eigen ervaring met dochter.(nu 18)

Leuke dingen doen. Ik kan je trouwens iets aanraden probeer je kind aan te melden bij EMDR. mijn dochter had ook faalangst en dat is nu voorbij meer info over EMDR vind je hier http://www.emdr.nl/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100