ik ben 17 heb een bbl opleiding bouw gedaan en heb geen startkwalificatie hoe moet ik dit doen ik wil gewoon 40 uur gaan werken>>

Toegevoegd na 51 minuten:
maar ik bedoel als ik 18 ben zonder start kwalificatie mag ik dan gewoon in loondienst ergends?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Zolang je nog geen startkwalificatie hebt zul je nog naar school moeten tot je 18 bent, je kan niet fulltime gaan werken.
Dus zoek een opleiding die je leuk vind en ga er nog even tegen aan, daarna mag je werken, fulltime tot je 67ste waarschijnlijk, dat is dus bijna 40 jaar, dus dat ene jaartje opleiding i.c.m. werken lukt je ook nog wel.

Succes

Toegevoegd na 46 minuten:
Ja als je 18 bent mag je gewoon gaan werken. Maakt niet uit of je dan een startkwalificatie hebt.
Deze telt alleen voor de leerplichtwet en na je 18de verjaardag ben je niet leerplichtig meer