Nee. Maar je moet dan wel i.p.v. met schoolreisje mee, de tijd op school doorbrengen, dus niet lekker thuisblijven. Er kunnen allerlei redenen zijn om niet met schoolreisje mee te gaan, dat kan variëren van geen geld, of wat bij allochtone meisjes veel voorkwam (heb op 'n school gewerkt) was, dat de vader het niet goed vond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat lijkt me wel. Het is onder schooltijd neem ik aan.
Dus je zult heel goede argumenten moeten aandragen om niet mee te gaan
13 jaar geleden
Ja, het is een onderdeel van je opleiding/studie.
Of je moet met een heel goede reden komen dan kan het zijn dat je niet hoeft te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je bent niet verplicht om aan een schoolreisje deel te nemen.
Wel moet je je melden op school. Vaak gaat niet de hele school op reis en zul je bij anderen in de klas moeten gaan zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, of je gaat lekker op schoolreisje en blijft dan zo lang shoppen dat je daar nog een paar daagjes blijft ;D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is niet verplicht en je hoeft verder in de praktijk ook niet naar school. Ik heb het zelf meegemaakt sinds ik een minder leuke klas had en dus gewoon niet mee ging sinds ik wel wat beters te doen had. Als de school een vervangende opdracht opgeeft zul je deze wel moeten maken. Deze opdrachten zullen alleen plaatsvinden als het een schoolreis van 1 week is. Verder stellen deze opdrachten niks voor en zul je evengoed nog de meeste tijd thuis zitten.
13 jaar geleden
Wanneer het door de school verplicht wordt kan je er eigenlijk niet goed onderuit.
Hier nog even bij, wanneer het een verplicht uitje is hoef je deze ook niet te betalen, daar moet de school voor zorgen of zij moeten een gelijkstrekkend alternatief aanbieden.