Brugklas inloting is het wel eerlijk en hoe gaat het eigenlijk in zijn werk
Ik heb net te horen gekregen dat mijn zoon is uitgeloot. Hij had zich voor het sportplusklas ingeschreven maar helaas is hij daar voor niet geselecteerd maar hij maakte kans op een voorang voor het normale havo vwo klas. Maar helaas hij is uitgeloot. Kreeg wel te horen dat hij de eerste was die aan de beurt was als eentje niet meer doorging. Vinden jullie het nou ook zo oneerlijk hoe de loting plaatsvind iemand met een lager Cito score is wel ingeloot en mijn zoon niet, ik ben heel erg teleurgesteld en verdrietig en vooral boos omdat ik voor de tweede keer deze week een slecht nieuws moet vertellen. En maakt hij nog kans op een andere school om nog ingeloot te worden. Ik weet niet meer wat ik moet doen help nuttige advies à u b
Nou weet ik wel dat de cito ook weinig zeggend is, maar het alternatief zou dan eerder een "toelatings examen" zijn.
Dat er dan hoog intelligente onderpresteerders gaan uitvallen mag dan de lagere school zich aanrekenen...hoewel een iq test dan altijd nog toegang tot Leonardo zou kunnen verschaffen (130+) Dit is mijn mening, geen antwoord, over dit lotings principe.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.