Waar vind je een leuke stageplek als je de opleiding Sociaal maatschaplijke dienstverlening volgt?

(ik loop momenteel stage bij het CZ zorgkantoor.. Meer administratiefwerk maar ik wil vooe volgend jaar wat anders gaan doen iets met probleem jongeren? Kan niks vinden op internet..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe je de HBO opleiding? Mijn zus heeft de HBo opleiding gedaan. Zij kreeg via haar school een waslijst met allemaal adresjes geloof ik. Zij heeft uiteindelijk stage gelopen als algemeen maatschappelijk werkster. Volgens haar is het zeer moeilijk iets te vinden. Ook werk na de opleiding. In welke provincie woon je? Dan kan ik eventueel mijn zus vragen of zij nog iets leuks voor je weet..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ow wat fijn! Nee de mijne is nog op het mbo niveau,(2e jaar) maar wilde als vervolg wel MWD gaan doen.. Idd, tis best lastig om een leuke stageplek te vinden. Woon zelf in Den Haag.. Dus ergens in de buurt zou wel fijn zijn!
Ik hoor van je:-)

Antwoorden (6)

Probeer jeugdzorg in jouw regio en je kunt ook bij een stichting kijken waar ze met verstandelijk gehandicapten werken. Daar heb je ook groepen met LVG jongeren ( licht verstandelijk gehandicapt) Wat over het algemeen dan vaak probleem jongeren zijn die je dan kunt begeleiden met begeleid zelfstandig wonen. Dit is vaak op een woonvorm. Mooi werk weet ik uit ervaring :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja! Thanks voor je antwoord! Ik ga dat is maar proberen:)!!
kijk eens wat rond op websites van welzijnsinstellingen..
wellicht is jongerenwerk wat voor jou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op http://www.stagemarkt.nl/ daar vul je bij zoeken bij profiel je woonplaats en je opleiding in. En dan krijg je automatische alle stage plekken bij jou in de buurt voor de opleiding Sociaal maatschappelijke dienstverlening.
13 jaar geleden
Wellicht is het JIP iets voor jou (jongeren informatie punt). Kijk bij de gemeente bij jou in de buurt voor sociale functies. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jit misschien? of radar in rotterdam. ik weet niet waar je woont?
of bij de gemeentelijke sociale dienst in het kader van WIJ
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik woon zelf in den haag. Dat gemeentelijke sociale dienst lijkt me wel ook leuk.. Waar is dat?? :) thanks voor je antwoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de sociale dienst is van de gemeente den haag. probeer contact te leggen dmv die afdeling dus van de gemeente. het kan ook evt. bij een randgemeente, dus leidschendam-voorburg, of zoetermeer, of rijswijk.
die hebben allemaal een aparte sociale dienst, omdat het allemaal aparte gemeentes zijn.
je zou de ingang kunnen vinden dmv het UWV. in den haag: Jongerenloket
Werkplein Sorghvliet is het Werkplein in Den Haag met een speciaal jongerenloket. Ben je jonger dan 27 jaar? Dan kan Werkplein Sorghvliet je helpen met: vinden van een leuke opleiding
(weer) aan het werk gaan
werk- of leeraanbod Als het niet lukt om een opleiding of werk te vinden, dan kun je de gemeente vragen om een werk- of leeraanbod (of een combinatie). Als jongere kun je geen uitkering aanvragen. Adres & contact
Laan van Meerdervoort 55
2517AG Den Haag Telefoon: (070) 752 73 14 succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zal het proberen, thanks!!!:)
Een Jongerenloket van een gemeente, bv Rotterdam. Of een Centrum voor Jeugd en Gezin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ... Thanks voor de tip! Ik ga het allemaal even opzoeken;-)