In 5vwo gestopt en wil niet meer. Heb ik nu 5 jaar voor niets gedaan of kan ik een diploma krijgen/telt het als het afronden van de middelbare school?

Ik wil emigreren en daarvoor moet je de middelbare school afgerond hebben.

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je het echt heel graag wil emigreren waarom maak je dan je school niet af? Informeer eens of je in de Havo kunt instromen en dit jaar examen kunt doen. Als je iets heel graag wilt, moet je er wel wat voor over hebben. En wat is nou dat ene jaartje? Je hebt dan in ieder geval een goede basis. Lukt de havo niet, is het inderdaad 5 jaar voor niets geweest, want zonder diploma kan iedereen wel zeggen dat hij/zij 5 jaar VWO erop heeft zitten.

Je kunt nu dan verder gaan met vavo onderwijs. Zelfde idee als leerlingen die gezakt zijn voor hun eindexamen en het jaar niet over willen doen. Maar ja dan moet je sowieso nog een jaar naar school.

Een diploma voor iets wat je niet gedaan hebt, is onzin natuurlijk, dat kun je zonder vwo ook begrijpen. Als je echt je droom waar wilt maken, zul je soms door een nachtmerrie van een school/examen moeten. Met niet willen, kom je niet ver, niet als je emigreert, niet als je hier blijft

Het ligt eraan naar welk land je wilt emigreren? Elk land heeft zo z'n eigen regels. Als je kunt aantonen dat je hierna weer gaat studeren, of een baan neemt in dat land, mag je vaak wel gewoon emigreren

het overgangsbewijs van vwo 4 naar 5 staat gelijk aan havo diploma wat ik mij herinner.

zou eens nagaan wat er te vinden is over staatsexamen....... dan zou je nog wel examens kunnen doen, maar dan heb je in ieder geval iets 'gehaald' en zou je kunnen kijken of je zo bijvoorbeeld een HAVO diploma bij elkaar kunt sprokkelen.... Of dat nog kan weet ik niet, maar het lijkt me niet onmogelijk...

Volgens mij kun je in jouw geval een havo diploma aanvragen ofzoiets, omdat je 4 vwo met succes hebt afgerond ;). Toegevoegd na 1 minuut: En 4 vwo = 5 havo

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100