Wat houd het vak informatica precies in? En als er talen aanbod komen, welke zijn dit?

Ik moet binnenkort een profielkeuze maken en kan daarbij het vak informatica kiezen. Ik weet dat het over computers gaat, maar kan iemand mij uitleggen wat het precies in houd en wat je leert? Welke talen komen aan bod?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (5)

Alles op het gebied van de computer. Verwerking van de programma's op de PC. Volgens mij komen er niet speciaal talen in voor, al is het natuurlijk wel handis dat je engels kent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Talen, Engels en C, Pascal, Basic, Perl, Java etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toevallig moet ik ook een profielkeuze maken. Ik heb laatst voorlichting gehad over informatica. Het is hoe de computer werkt, niet zozeer met word leren werken enzo, maar echt hoe de computer werkt. Zoals hoe kan het nou dat een mail zo snel aankomt, zonder fouten en waar gaat dat eigenlijk langs. En hoe moet je een eigen site maken? Daar gaat het eerder over. Eigenlijk de techniek achter de computer. Ik hoop dat ik je heb geholpen!

Gr.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb informatica wij hebben het vooral over hoe de computer werkt maar er komt ook veel programmeer talen in voor zo moest ik een opdracht maken met "struktograaf" en gaan we het later hebben over visual basic ook moeten er PO's ingeleverd worden dmv powerpoints over bepaalde hardware en moet er theorie geleerd worden wat dan getoetst wrdt ik weet niet of dit landelijk is maar zo gaat het mij mij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Informatica gaat over computersoftware. Als je geïnteresseerd bent in hardware zou ik elektrotechniek/elektronica aanraden.