Is het zo, dat een studie aan een University College de kans vergroot om aangenomen te worden aan topuniversiteiten in het buitenland?

Denk hierbij aan universiteiten als Harvard, Cambrigde, etc.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Nee, niet heel erg.
Ik doe momenteel mijn A levels, de A levels zijn nodig om Engelse universiteiten in te komen. Bij top universiteiten zoals Harvard moet je ergens heel erg goed in zijn, bijvoorbeeld American football. Dan word er niet heel veel gekeken naar je cijfers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Houdt er ook rekening mee dat topuniversiteiten zeer duur zijn. Ik wil na deze opleiding verder in bedrijfseconomie/corporate management, en daarna wil ik heel graag naar Harvard Business. Helaas kost dat ongeveer $79.000 per collegejaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uhu, ik weet het. Hoe ik het met het geld ga doen weet ik ook nog niet precies, wellicht dat ik het geluk zou hebben om in aanmerking te kunnen komen voor een beurs. Maar goed, het geld is niet hetgene waar ik me het meeste over zorgen maak. Eerder dat ik niet goed genoeg zou zijn..
Ach, ik ben nu in ieder geval aangenomen bij een University College voor het volgende schooljaar, dus de eerste stap is gezet.. =)
Alle universiteiten, dus ook topuniversiteiten willen graag de krenten uit de pap hebben. Als je een university college afrondt kun je op een inzichtelijk manier aantonen dat je meer kan dan gemiddeld. Het vergroot dus wel degelijk je kansen.