Waar en hoe kan ik mij voorbereiden op mijn studie?

In september begin ik met de (verkorte) opleiding tot verpleegkundige niveau 4.
Ik heb er erg veel zin in.
Met het idee dat het nog een paar maanden duurt voordat deze opleiding begint wil ik eigenlijk mezelf goed voorbereiden op deze studie.

Hoe en op welke manier kan ik mij volgens jullie het beste voorbereiden op deze studie?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

zorg dat je informatie krijgt van mensen die deze opleiding doen of al gedaan hebben en vraag deze om tips. kijk welke vakken er aan bod komen en verdiep je hier vast in. krijg je een stageplaats aangeboden of moet je deze zelf zoeken? kijk eens in de buurt welke organisaties mogelijk in aanmerking kunnen komen en win informatie hierover in. bel een organisatie op waar je eventueel met het diploma op zak kan komen te werken en vraag of het mogelijk is een dagje mee te lopen/mee te kijken zoek vrijwilligerswerk waar je doelgroep te vinden is, zodat je inzicht krijgt op mogelijke toekomstige clienten en kan zien welke invloed je vakgebied kan hebben op deze. (de andere kant bekijken dus) bel organisaties op waar verpleegkundigen werken en vraag of het mogelijk is een interview te houden zodat je veel informatie krijgt over het vak. wat leuk dat je er zoveel zin in hebt en zo gemotiveerd bent. alvast heel veel succes gewenst!!!

Als voorwerk deze tijd mede gebruiken om van alles en nog wat af te handelen. Je huis schoon en je kasten opgeruimd, achterstallig onderhoud, contacten aflopen, dingen afhandelen. Straks begin je en de studie kost je veel tijd. Als je alle aandacht daaraan kan besteden omdat je verdere programma zo goed als afgewerkt is, maak je in ieder geval een goede start. Succes met je studie. Super dat je de energie hebt om met zo'n mooie opleiding te beginnen!!!!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100