Wat krijg je als Lio'er in het basisonderwijs betaald?

Ik zit in mijn laatste jaar van de PABO. Ik loop vanaf vandaag vier dagen mijn LIO-stage op een basisschool. Dit is een betaalde Lio-stage, maar weet niet precies wat ik hiervoor zal krijgen. Kan iemand hiervan een indicatie geven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.5K

Het beste antwoord

Volgens de CAO voor het Primair onderwijs krijgt een LIO stagiair met een LIO-overeenkomst 50% van LA1 (= de eerste salaristrede voor een leraar) wat neerkomt op € 1145,- bruto bij een voltijdsdienstverband.
Bij sommige besturen krijg je als LIO-er geen LIO-overeenkomst (conform CAO-PO) maar een stageovereenkomst zonder vergoeding, maar daarvoor in de plaats kan je dan invallen tegen de vergoeding van een onderwijsassistent (schaal 4) en dat begint bij €1477,- bruto per maand bij een voltijdsdienstvergand. (Met een LIO-overeenkomst worden invaluren niet apart uitbetaald) Dat is -als je veel invalt- meer per uur, maar belangrijker: Je begint vast met het opbouwen van dienstjaren.
Advies: Informeer bij de school/het bestuur dat je voor ogen hebt.

Veel plezier & Succes bij je stage!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik kreeg €20,- per dag. Ik liep dan twee dagen in de week stage, gedurende een heel schooljaar.