Zelf leerde ik ook altijd de laatste dag voor een proefwerk en toch haalde ik meestal hoge cijfers.

Ik raad je aan om gewoon altijd heel goed op te letten in de les.

Als het rekenen is: Maak sommen, oefen ze, en daarna, bestudeer ze. Snap het, droom erover.

Als het tekst is, dan is het beste te gaan zoeken naar trefwoorden, de zinnen die je zeker weet dat die gaat komen en het vervolgens meerdere malen achter elkaar door te nemen, vervolgens 1 uur later weer en zo de hele dag door.

Zeker bij woordjes, die je bij Engels moest leren, is het erg handig als je het ook leuk maakt. Leuk als in, jezelf uitdaagt. Dus, je leert het en vervolgens iets voor het antwoord legt en dan jezelf test.

Overtypen of overschrijven werkt ook altijd.

Ik zelf had de methode om mezelf zo uit te stressen dat ik de dag van de toets, giga koppijn kreeg, zo gestrest was ik. Ik bleef maar aan die toets denken, kijken naar de tekst, mezelf testen. En ja, vaak had ik geluk:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Samenvatting maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een dag is normaliter te kort, maar als het gebeurt: probeer alleen het belangrijkste te leren, bedenk welke onderdelen voor de hand liggen die op het proefwerk gevraagd worden, maak een samenvatting en lees deze diverse malen door. Laat je ook overhoren. Vlak voor het proefwerk neem je de samenvatting nog eens door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt eigenlijk van persoon tot persoon af. Bij mij werkt het heel goed om mindmaps en samenvattingen te maken, belanrijke woorden in kleur te zetten. Op de ''en of andere manier blijft dat dan bij mij hangen.

Succes :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat echt bewezen is, en het werkt ook echt:

Studeer (vooral het echte stampwerk) ‘s avonds een paar uur stevig, en ga daarna lekker slapen. In je slaap krijgt de geleerde stof een plek in je hoofd. Je zal merken dat je ‘s morgens de boel geordend in je hoofd terugvindt.
Kijk ‘s morgens de boel nog even na, en je bent een slok op een borrel verder!

Succes met je proefwerk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wow dit is ook wat ik altijd doe :D
Voor alle tentamens om 10-11 uur 's avonds beginnen tot een uur of 2 en dan slapen, om 7 uur weer op en weer doorlezen. Bij mij werkt het in ieder geval wel, maar moet wel zeggen na een week ben je kapot :P
Een leraar van mij gaf de tip om alles nog een beetje te gaan leren als je net wakker bent omdat je dan nog niks hebt hoeven verwerken wat er die dag gebeurd is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt nu waarschijnlijk je proefwerk al gehad, maar ik reageer toch even.

Het beste leer je snel door vragen te maken over de leerstof en die te beantwoorden. Je met nadenken over de vraag die je gaat maken, en over het antwoord. Dus dat is dubbel meegenomen. Denk er wel aan om het op te schrijven, anders heeft het weinig nut aangezien je door schrijven veel onthoudt.