Kun je bezwaar maken tegen de school als de meeste nooddeuren afgesloten zijn?

Bij ons op school zijn er 9 uitgangen en 6 daarvan zijn nooduitgangen. Van de 9 uitgangen zijn er maar 2 open. Zover ik weet moeten een nooddeur altijd geopend zijn en niet op slot zitten, omdat bij een gevaarlijke situatie dan paniek uitbreekt en niemand eruit kan. Kan ik bezwaar maken tegen de school, omdat zij de nooddeuren op slot hebben zitten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (7)

Ik denk het wel, volgens mij is het strafbaar als je geen goede nooduitgangen hebt of als ze op slot zitten. Ik zou het even googlen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
School inspectie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou dit zeker eens overleggen met bv de concierge van de school, misschien gebeurt het wel onbewust, of staat niemand erbij stil.
Jij gelukkig wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een nooddeur hoeft niet altijd open te zijn, als hij maar in no time geopend kan worden. Essentie van vluchtroutes, waarvan nooddeuren deel uitmaken, is dat de aanwezigen in die ruimte binnen 30 seconden de ruimte (door alle beschikbare nooddeuren) kunnen verlaten. Als dat lukt, is er niets aan de hand. Vaak kunnen nooddeuren met een dranger geopend worden als je tegen de dranger aandrukt. Heb je dat al geprobeerd? Of hangt de sleutel in een klein rood glazen kastje vlak bij de deur? Als je twijfels hebt, gewoon de school vragen stellen hierover. Ze zullen alleen maar waarderen, dat je hierover kritisch bent! Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zou het er eens over kunnen hebben op school.
maar de nooddeuren altijd van slot af kan tegenwoordig eigenlijk niet meer.
er zijn tegenwoordig helaas kwaadwillende figuren die ze dan voor hele andere dingen gaan gebruiken.
de conciërge kan niet overal tegelijk zijn.
en als hij een bijvoorbeeld een brandlucht ruikt, is hij degene die de nooddeuren opent en alarm slaat.
maar dat balletje opgooien zal ik zeer zeker doen als ik jou was, meedenken is altijd goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de nooduitgangen moeten altijd open zijn!!! daar zijn ze voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee! Een nooddeur dient door een simpele handeling te openen zijn en dat is iets anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja maar hij mag niet op slot zitten dat bedoel ik . je hoeft niet van buiten naar binnen te kunnen maar wel van binnen naar buiten. vaak met zo'n stang.
Een nooddeur moet altijd open kunnen, maar vraag eerst bij de conciërge na waarom deze gesloten zijn. Misschien zijn de deuren voorzien van elektrische sloten en openen deze als er een noodalarm afgaat.