Waar vind ik een goede maatbeker?

Ik zoek een goede maatbeker, waarbij je de inhoud goed kunt aflezen. Het liefst met alleen de vloeistof aanduiding
met zwarte cijfers.
Ik merk dat veel leerlingen grote moeite hebben met het aflezen van de litermaat. We hebben er inmiddel drie op school, maar er staan vaak te veel dingen op : meel ,suiker, rijst. De leerlingen meten dan verkeerd en
een recept/deeg is zó mislukt als er teveel water/melk ingaat....

Het is voor een school voor zmlk- zeer moeilijk lerende kinderen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Van tupperware hebben ze een heel handig maatbekertje, is van halve liter en met schenktuit. Handig is dat er vanbinnen de ml aangeduid staan zodat je heel makkelijk kan zien hoeveel er precies in zit.

zie onderstaande link, p. 43 van de catalogus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Zelf heb ik me aangeleerd om de verhoudingen te leren kennen. In recepten wordt namelijk veel gewerkt met eetlepels, theelepels en kopjes. Te weten wat dat inhoudt, is uitermate belangrijk.
Dan is die maatbeker minder belangrijk. Ze weten dan wat ze doen.
Zelf heb ik wel meerdere maatbekers, maar gebruik meestal kopjes waarvan ik zeker weet dat deze de juiste inhoud hebben.
Mijn meet gebruikte maatbeker is er een van 150 ml en daar staat verder niets op. Die heb ik gekocht bij de Hema. Ik weet niet of ze deze nog in het assortiment hebben. (Ik ga nog even zoeken en als ik wat vind dan voeg ik dat nog toe als link.)

Toegevoegd op 14-06-2009 13:45:22
1 theelepel = 3 ml,
1 eetlepel = 15 ml,
1 kop = 10 eetlepels = 150 ml.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er laatst eentje gehaald bij de Blokker en dar staat alleen de litermaat op. Maar was wel even zoeken hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De school kan dat toch gewoon bestellen in een winkel met laboratorium spullen? Daar kan je goede maatbekers krijgen. Of anders zou ik in een kookwinkel eens neuzen.

Toegevoegd op 14-06-2009 13:59:53
Als jullie een sectie Scheikunde hebben (ik weet niet op wat voor school je zit) kunnen zij ze wel bestellen. De maatbekers die ze daar gebruiken zijn ook in 2 en 5 liter varianten te bestellen en zijn lekker groot. Een 500 ml maatbeker kost maar rond de 3 euro en is sterker dan de maatbekers bij de Blokker in dezelfde prijs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij Tupperware..en ook onverslijtbaar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit zou een goede maatbeker kunnen zijn. Het rechtergedeelte van de schaal is voor vloeistof.
Zelfs blinden kunnen deze maatbeker gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er staan te veel cijfers op,
dat geeft veel verwarring