worden thuis studies serieus genomen?

is een mbo bij het nti net zoveel waard als een mbo opleiding die je op school volgt?

hoe kijkt het bedrijfsleven naar dit soort cursussen/studies?

wat is een hbo cursus bij het nti waard?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (3)

Waar naar gekeken wordt is het uiteindelijke diploma. Als dat een officieel erkend diploma is, maakt het niets uit waar, hoe laat en hoe je dat gehaald hebt. Het enige tastbare is het diploma en jouw kennis van de materie.

Toegevoegd na 4 minuten:
Wat wel kan uitmaken zijn bepaalde titels. Een mastertitel kun je halen op HBO maar ook WO universitair niveau. Het zal duidelijk zijn dat de laatste hoger staat aangeschreven en je bepaalde rechten geeft op titelvoering die je bij een hbo mastertitel niet hebt.
13 jaar geleden
In principe is het niveau van een 'thuis' studie net zo hoog als van een 'normale' studie.
Persoonlijk denk ik dat ze zelfs lastiger zijn af te ronden, aangezien je het helemaal zelf moet doen.

In het bedrijfsleven hangt het ervan af wie je tegen komt of het een voor/nadeel is. Het is erg belangrijk dat je jezelf op niveau houdt, dus een extra opleiding is nooit weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op zich wordt de waarde als minder gezien, maar als je het goed brengt is de waarde misschien zelfs hoger.

Een avondstudie naast je gewone werkt is meestal zwaarder, dan een HBO studie waarbij je elke avond in de kroeg hangt.. (beetje overdreven, maar voor het idee)

Het doen van een studie naast je gewone werkt getuigt dus van doorzettingsvermogen en dat is in mijn ogen meer waard dan een HBO.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
sorry, maar ik vind het kletskoek. Wat telt is het diploma en hoe je de kennis kunt toepassen. Of vind je het ook getuigen van doorzettingsvermogen als iemand ver van z'n werk woont?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een vraag waar eigenlijk alleen meningen over zijn. Ook logisch want het is maar niet wie de beslissing neemt. Bij sommige bedrijven tellen vooral diploma's (o.a. banken), bij andere wordt meer gekeken naar het toepassen van kennis en kan je zelf zonder diploma's ver komen. Bij twee gelijkwaardige sollicitanten van 23 (dus zonder verdere informatie), zou degene met een "gewoon" HBO of MBO diploma voorrang krijgen. Ver van je werk wonen vind ik geen voordeel en zou voor mij een minpunt zijn. (doorzettingsvermogen vind ik hier niet van toepassing)