Ik ben 11 jaar en zit in groep 8, ik heb vmbo t voor sommige toetsen en de eindtoets is volgende week, ik wil havo supergraag halen, wat moet ik doen?

Ik heb 6 beroepen die ik wil gaan doen, en daar heb je allemaal havo voor nodig. Het SchoolAdvies krijgen we volgende week maandag (31 jan.) Dat is Superbelangrijk.
Wat kan ik doen om havo te halen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Leen een armbandje of zo iets, van de "allerdomste" persoon die je kent. Draag dit armbandje tijdens het maken van de cito, zodat je regelmatig aan deze "domme" persoon denkt. Dit lijkt een raar antwoord, maar er zit een wetenschappelijk bewezen idee achter. En bovendien, waarom zou je het niet proberen? Even duidelijk: Iemand die dom is heeft -net als ieder mens- ook veel goede kanten!!

Rustig blijven! Als je VMBO-t advies hebt gekregen, zorg dan in ieder geval dat je in een combi brugklas komt. T/H. Theoretische leerweg/Havo. Als je dan het eerste jaar heel goed je best doet en gemiddeld een 7,5 haalt, kun je het tweede jaar door naar het Havo. Gewoon een kwestie van heel goed je best doen in de brugklas, dan kom je er wel.

Er zijn zoveel mogelijkheden om de HAVO te halen. Al zou je beginnen met VMBO t dan nóg kan je daarna doorstromen naar de HAVO. Maak je niet te druk over de eindtoets, het advies is al grotendeels bekend en die toets is maar een moment opname. Er wordt echt gekeken naar veel toetsmomenten die je al de hele basisschooltijd hebt gehad. Denk niet dat je hele toekomst van die ene toets afhangt, want dat is gelukkig niet zo.

zulke toetsen zeggen niet alles. als je goed gemotiveerd bent en echt denkt dat je de HAVO aan kan, denk ik eigenlijk wel dat je op de middelbare school naar een MAVO/HAVO klas mag.

De eindtoets vertelt nog niet alles hoor! Je juf kan jou het beste inschatten. Die toets is maar een moment opname... Succes!

Rustig blijven en heel erg je best doen, want meer dan je best kan je niet doen hè. ;) Je kan eerst het niveau doen wat je advies is, en daarna kan je altijd nog naar havo toch?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100