Hoe overleef ik mijn GS docent?

Ik zit nu op 3 VWO en ben erg gemotiveerd om te leren, maar mijn GS leraar staat voor de klas, 50 minuten achter elkaar monotonig te vertellen over zaken. Als je hem een vraag stelt, dan praat is die zeker wel 15 min tegen je aan het praten.

Tips om gemotiveerd te blijven voor gs? Misschien neem ik geschiedenis als keuzevak, het is nml erg interessant, maar ik de docent laat het allemaal zo saai klinken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt me bekend in m'n oren, mijn mentor doet precies hetzelfde, praten over van alles en nog wat wat er eigenlijk niet toe doet...

Het beste antwoord

Wat misschien kan helpen is om tijdens de les aantekeningen te maken. Heb je ondertussen wat te doen en blijf je er dus ook bij. Misschien kun je de docent eens vragen niet alleen maar dingen te vertellen, maar meer dingen echt te doen. Een uitstapje te maken of samen in groepjes dingen te mogen uitzoeken. Als het ook zo is dat je de dingen niet meer meekrijgt door je docent, is het misschien een idee voor jezelf de belangrijkste dingen te noteren in de les die je wel meekrijgt en dan in je eigen tijd daar dingen over op te zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aantekeningen heb ik zat, volgens mij heb ik zelfs de meeste aantekeningen voor gs, en ik zal het zeker weten vragen of hij iets anders kan doen bijvoorbeeld iets dat we in groepen kunnen doen, danku voor uw antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan! Zijn de lessen trouwens ook niet te makkelijk voor je? Als dat zo is, zou je ook extra werk kunnen vragen. Of je stelt voor dat er spreekbeurten komen. Staan je klasgenoten voor de klas en niet de leraar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dat niet zozeer, ik vind de lessen goed verlopen, het stof is dan weer wat simpeler, maar daar moet ik het mee doen, maar voor de rest is het gewoon dat hij monotonig 50 minuten lang staat te praten en daar kan ik niet tegen, het is nooit dat we iets leuks in groepen doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan me wel voorstellen dat je zijn lessen saai vind als hij zoveel praat. Mijn advies is om toch met hem eens te gaan praten en te vertellen dat je liever meer uitdaging hebt in zijn lessen. Sommige leraren waarderen het vaak als je zelf met ideeën komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beste antwoord, kan niets anders doen dan het markeren als beste antwoord, dank u wel :)