Hoe kan ik mijn Nederlands het best leren?

Ik heb morgen een Nederlands s.o en ik heb de methode Nieuw Nederlands Editie 4. Ik heb veel moeite met Nederlands, dus weet iemand een manier om deze methode goed te leren?

Weet jij het antwoord?

/2500

optijd beginnen, zon paar weken voor je s.o. Het grootste deel van de scholieren denkt dat alles in 1 dag te leren is, dat gaat dus niet. Voor morgen, pomp er vanavond zoveel mogelijk in, en begin morgenavond gelijk aan het leren voor het volgende s.o

Wat de methode Nieuw Nederlands inhoudt, weet ik niet, maar ik kan je wel zeggen hoe ik de vakken leerde waarin ik wat zwakker was. Ik maakte in het begin van het jaar een vrij globaal uittreksel van het hele boek. En vervolgens in de loop van het jaar een uittrekseltje per les van die lessen waarover we proefwerken, c.q. schriftelijke overhoringen konden verwachten. Bij ons werd namelijk niet op voorhand aangegeven over welke onderdelen we schriftelijk zouden worden overhoord. Telkens als ik wat tijd over had, bestudeerde ik het globale uittreksel om wat globaal inzicht te verwerven. De avond vòòr de s.o. bestudeerde ik eerst de stof voor de s.o. en vervolgens ging ik aan de hand van het uittrekseltje na of ik de stof wel echt 'binnen' had. Uittreksels maken vond ik altijd erg fijn omdat je al leert van het maken van dat uittreksel en omdat je zo ook nog altijd over een extra geheugensteuntje beschikt. Veel succes morgen, meid.. Groet, Ton

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100