Hallo ik doe M8 Citorekentoets weet iemand hoeveel je minimaal goed moet hebben? Bedankt alvast. Jesse

Van school.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

He Jesse! Ik had hem ook gedaan. 2 week geleden zit ook in groep 8. Maar je kan voor deze toets niet slagen. bij ons op school heben we cijfers A B C D en E. Dus als je een E Haalt is dat natuurlijk niet zo leuk maar slagen hoef je niet. Volgens mij heb je bij minder dan 12 fout een a. Ik wens je heel erg veel succes. Maar moeilijk dat is ie niet

Toegevoegd na 1 minuut:
Pas op he. Bij sommige vragen laten ze je er echt instinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft geen vast percentage goed te hebben. Alles fout is ook een einduitslag.

Afhankelijk van hoeveel vragen je goed hebt, wordt je eindniveau bepaald, en eigenlijk ligt dat vrijwel altijd in de lijn der verwachting.
Uiteindelijk wordt je schooladvies bepaald op basis van de toets EN je voorgeschiedenis op de basisschool. Als je altijd tienen hebt gehaald, ga je met een E voor je toets niet naar het VMBO-K en als je altijd zesjes hebt gehaald en twee klassen lager hebt meegedaan met rekenen, ga je echt niet naar het VWO. Oefenen voor de toets heeft dan ook eigenlijk weinig zin ; het is -geheel onterecht- een soort prestigekwestie geworden.

De toets dient alleen maar om te zien wat je de afgelopen jaren hebt opgestoken op school en hoe je leerniveau ongeveer ligt. Het is een aanvulling op wat de school al van je weet, geen vervanging.