hoe wordt je een lieveling van de docent?

Er zit iemand uit mijn klas die de lieveling is van de juf.
Diegene slijmt en doet alles ervoor om leuk gevonden te worden. Hoe kan ik onder deze slijmbal ook in de smaak worden gevallen??

Toegevoegd na 7 minuten:
Diegene is de lieveling van ALLE juffen en meneren..!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.4K

Het beste antwoord

Leraren zijn over het algemeen content met leerlingen die goed hun best doen, rustig doorwerken, luisteren, doen wat ze gevraagd wordt, andere kinderen helpen en netjes werken en zich op het schoolplein gedragen.
Dat hoeft niet eens slijmen te zijn van het kind, het kan gewoon de aard van het beestje zijn, en wie aardig is, wordt vaak ook aaardig tegemoet getreden. Waarmee nog helemaal niet gezegd is dat het kind ook het líevelingetje is van de juf/meester.

Soms zijn kinderen waar wat meer pit in zit (maar waar je ook wat meer gedonder mee hebt) je stiekem eigenlijk veel liever. Maar dat zien de klasgenootjes dan weer niet; die zien alleen de momenten waarop het kind wordt aangepakt. Echte slijmballen vallen ook bij een beetje juf of meester echt wel door de mand, maar zolang ze geen achterbaks gedrag vertonen (want die - voornamelijk meiden - heb je ook) heeft de juf geen reden onaardig tegen het kind te doen of het te straffen oid. Ook dat ziet een klas natuurlijk niet meteen.

En het hangt ook van de juf af hoor ; de een houdt van hele rustige kinderen, de ander juist wel van kinderen die eens wat gekkigheid uithalen.

Maar het zit ook in het kind. Mijn jongste presteert het al vanaf de kleuterschool om het lievelingetje te zijn van vrijwel alle leraren/docenten (op eentje na nu, en daar heeft ze dan ook een bloedhekel aan ;-)). Gewoon door zichzelf te zijn, haar werk goed te doen (al kan ze wel vreselijk kliederen en klootviolen), haar uitspraken, haar originele invallen, en het feit dat ze nooit met het populaire groepje optrekt en het opneemt voor de underdogs in de klas. Gewoon de aard van het beestje. Dat maakt haar bij haar klasgenoten absoluut NIET altijd populair trouwens. Mocht je er actief aan willen werken, dan is het dus wel een keuze die je maakt.Maar ik denk dat het gewoon van nature moet komen.

Het tegenovergesteld,e dat de meester of juf een hekel aan een kind heeft, komt eigenlijk maar heel erg sporadisch voor. Bijna altijd ligt de oorzaak dan in de (verhouding met de) ouders. Achterbakse, gemene kinderen doen het over het algemeen niet best.

Toegevoegd na 1 minuut:
Kinderen (ook meestal wer meiden) die er álles voor doen om het lievelingetje te WILLEN zijn, zijn het vaak juist niet. Die vallen al heel snel in de categorie achterbaks en stiekem, en daar houden juffen en meesters echt ook niet van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jawel, diegene geeft steeds complimentjes terwijl diegene na de les zegt van: dat was echt lelijk! Dus eigenlijk meent tie het nooit! En nee die is echt niet aardig! Onder de les is het een super lief kindje maar als het pauze is dan is die héél arrogant en gooit de troep op de grond enzo.

Andere antwoorden (10)

Goede cijfers halen... Beleefd zijn tegen medeklasgenoten en leraren. Goed meedoen met de les en inbreng geven in het onderwerp.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wees gewoon jezelf, dan ben je meer waard dan diegene die slijmt om leuk gevonden te worden. Dat is misschien voor eventjes leuk, lievelingetje zijn, maar je verloochent jezelf en dat moet je gewoon nooit doen. Als jij vriendelijk bent, zal iedereen jou waarderen en dat is veel meer belangrijker dan het lievelingetje te zijn van 1 juf.

Toegevoegd na 9 minuten:
oh jee, dat moet dan wel een super persoon zijn:P-)
Ga niet wedijveren, je valt in de smaak om hoe je bent, en er zijn maar heel weinig mensen die bij iedereen geliefd zijn hoor. Zolang jij je best doet, zowel wat werken/leren betreft als in omgang met je klasgenoten, doe je genoeg om gewaardeerd te worden.

Toegevoegd na 9 minuten:
oh jee, dat moet dan wel een super persoon zijn:P-)
Ga niet wedijveren, je valt in de smaak om hoe je bent, en er zijn maar heel weinig mensen die bij iedereen geliefd zijn hoor. Zolang jij je best doet, zowel wat werken/leren betreft als in omgang met je klasgenoten, doe je genoeg om gewaardeerd te worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Altijd je vinger opsteken. Doen wat er gevraagd wordt. Altijd lachen om de grapjes van je docent! Ga na de les nog wat praten met je leraar over schoolvakken die je leuk vindt. Geef je docent het gevoel dat hij/zij het heel goed doet en dat je alles beter snapt enzo. Slijmen werkt ook. En je moet niet te veel jezelf zijn.

Zelf doe ik de bovenstaande dingen niet. En ik merk dat ik leraren zich erg aan mij irriteren. Er zijn maar weinig leraren waar je een lievelingetje kunt zijn als je jezelf bent. MAAR ZE ZIJN ER WEL.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eng, dat lievelingetje. Misschien is haar pa een belangrijk iemand voor de school?

Probeer niet iemand na te doen of gedrag te imiteren. Gaat toch niet lukken. Jij bent zoals je bent en als je daarom gewaardeerd wordt is het goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen ik nog docent was, vond ik jongens en meisjes, die lieveling wilden worden/zijn maar erg eng. Het leukste is een onafhankelijke niet luidruchtige leerling, die niet kleeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou eigenlijk helemaal niet moeten merken dat de juf of meester een lievelingetje heeft. Ik geef zelf al jaren les, en probeer nooit te laten merken dat ik sommige kinderen aardiger vind dan anderen. Bovendien vind ik de wat eigenwijzere of brutalere ook wel wat hebben. Ik kan er soms stiekem om gniffelen of ik herken wel eens eigenschappen die ik ook zelf als kind had. Een groep heeft eigenlijk van alles wat nodig, dat brengt leven in de brouwerij. Ooit heb ik een klas gehad waar ik een kanon kon afschieten : dat betekent dus dat ze heel rustig waren en braaf. En ik kreeg zelfs de vraag: " Mogen we nog wat meer huiswerk?" Ik vond het heel bijzonder maar ook eigenlijk een beetje saai. De dagen leken wel langzamer te gaan. Kortom, ik probeer hier te vertellen dat je lekker jezelf mag zijn. En als je merkt dat een kind de hele tijd wordt voorgetrokken, praat er eens thuis over. Zij kunnen misschien beslissen om met deze informatie naar school te gaan. want nogmaals, eigenlijk hoort het niet dat je kan merken dat er een lievelingetje is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook zo'n meisje in de klas.
Heel frustrerend.
-goed meedoen in de les, je vinger altijd opsteken( dat wordt bij mij gezegd: een fout antwoord kan verbeterd worden, maar geen antwoord daar word je niks wijzer van )
-niet praten in de les
-interesse tonen voor het vak
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door de beste cijfers te halen van allemaal en verder gewoon netjes zijn en de les niet verstoren...dan word je de lieveling van alle docenten en ook al zou je dat niet worden dan nog wat maakt jou dat uit in dat geval? Je weet dan voor jezelf dat je simpelweg de beste bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iig geen dt fouten maken...lol
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haal goede cijfers