Hoe kan je het beste leren

Ik leer altijd ongeveer vijf dagen van te voren maar als ik de toets maak gaat het wel goed en denk ik er positief over maar als ik de cijfer krijg, snap ik niet waarom ik dan een onvoldoende heb.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De kust van het goede leren zit hem in de herhaling. Ga niet non stop achterelkaar door leren. Maar las (bijvoorbeeld om het half uur) een pauze in. Na de pauze lees je de stof nog één keer door (de herhaling!). Zo hebben je de tijd om de informatie van je korte- naar je langetermijngeheugen te transporteren.
Verder: dingen die je al weet hoef je niet meer te leren. Je moet je focussen op dat wat voor jou (nog) onbekend is.

De kust van het goede proefwerken/ tentamens maken zit em in het goed lezen van de vraag en het goed formuleren van je zinnen. Geef alleen antwoord op dat waarnaar gevraagd wordt!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeker een +

Andere antwoorden (2)

Hoe je het beste kan leren hangt van de persoon af. Sommige mensen kunnen beter leren vanuit een boek. Andere kunnen beter leren vanaf cd's ( in spelletjes vorm en zo). Ik laat iemand soms op een bandje de tekst inspreken en dat ga ik dan terug luisteren. Ik leer beter door het te horen ( vaker achter elkaar) en door het op tv/computer te zien.

Verzin anders leuke ezelsbruggetjes bij de onderwerpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is het goed om begeleiding te vragen, zodat je op een juiste manier leert of kan leren. Soms kan je uren leren en kan je niks onthouden, verder is het een kwestie van jezelf een bepaald discipline aanleren.

Sommige leren goed onder druk, andere weer niet...