welke taal is makkelijker te leren?

Ik wil graag frans of spaans gaan leren. Welke taal is makkelijker onder de knie te krigen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Spaans is een flink stuk makkelijker dan Frans. In de Spaanse taal komen veel woorden voor die aan het Frans en Engels gerelateerd zijn. De grammatica van Spaans is bovendien een stuk eenvoudiger dan bij het Frans.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Spaans is makkelijker, om te leren, dan Frans. De Spaanse grammatica is namelijk makkelijker.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Qua moeilijkheid zit er weinig, tot geen verschil in deze 2 talen. Andere facetten zouden echter wel een invloed kunnen spelen. Gaat u in 1 van deze landen (vaker) op vakantie, kent u iemand die deze taal spreekt en communiceert u ook wel eens met deze persoon of heeft u misschien al enige ervaring met 1 van deze talen (middelbare school)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Behalve dat het een gemakkelijkere taal is, vind ik ook een belangrijk argument : veel meer mensen op de wereld spreken Spaans, dan Frans. Bovendien kan je ook aardig uit de voeten in portugees-sprekende landen met spaans, dus die trektocht door ZuidAmerika zit alvast gebeiteld! ;-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vond Spaans ook makkelijker (ben er maar een jaartje mee doende geweest, en spreek het totaal niet), maar de grammatica en de vervoegingen, en de uitspraak had ik al door.
Wat ook een voordeel is: Italianen verstaan ook Spaans, en andersom. Spaans is echt een wereldtaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat het Spaans makkelijker onder de knie te krijgen is kan iedereen betamen die van taal houdt. Belangrijker is de juiste toon en uitspraak. Voor heel weinig geld koop je een cd Spaans Leren waarbij deze klanken alvast kunt oefenen. Ga je de lessen volgen in een school, ben je al ver vooruit zodat jij je dan meer kunt concentreren op de grammatica. Zodra je met deze taal een beetje uit de voeten bent. ga dan eens naar Zuid-Spanje en leer daar deze mooie en sociale mensen eens kennen. "Hablar despacio" zul je vaak moeten zeggen want ze zijn behoorlijk rap. Leer deze taal niet alleen voor om dat ze (schijnbaar) makkelijker is, maar omdat je er zo veel van terug krijgt. Mooi land, prachtige natuur. Daarbij kun je er ook in Zuid-Amerika mee terecht. Gewoon doen!
Éxito en sus estudios!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
spaans is veel makkelijker ze doen niet zo moeilijk over hoe je iets uitspreekt en verstaan je dus makelijker verder lijkt het met een beetje fantasie op engels en als je eenmaal bergijpt hoe dat werkt kom je met praten al een eind