Hoe werkt het bij de examens?

Hoe wordt ervoor gezorgd dat iedereen weet wat hij/zij voor het examen moet leren. Iedereen heeft namelijk andere boeken, met andere inhoud.

De vraag ''Hoe wordt het geregeld met de examens?'' geeft geen bevredigende antwoorden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

De verplichte stof is voorgeschreven, die kan in elk boek anders verwerkt zijn, maar de stof op zich zit in elk boek.
Welke stof is voorgeschreven, wordt bepaald in het Eindexamenbesluit en als je dat precies wilt weten, kun je hier kijken: http://www.examenblad.nl/9336000/1/j9vvhinitagymgn_m7mvh57gltp77x8/vhq9junklaj4?code=pexb
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is aan de docenten om daar zorg voor te dragen, dat je voldoende kennis in huis hebt om aan het examen deel te nemen.
Kennis is meer dan boekenwijsheid. Daarvoor zijn er dan ook de lessen, waarin je wordt geleerd verbanden te leggen, en dingen te doorzien, vragen te ontrafelen.

Die docenten worden daarvoor betaald en het is hun verantwoordelijkheid.

Jij hebt de verantwoordelijkheid om je huiswerk te leren en de lessen bij te wonen. Als je daarnaast nog informatie opdoet in de bibliotheek of op internet, en zelf oefent in het zoeken naar verbanden, dan ben je redelijk klaargestoomd voor het examen.

Er is altijd een kleine kans dat er iets is waar je nog niets over hebt gehoord of gelezen. Maar dan toch is de stof op het niveau dat je er altijd iets over kunt zeggen.

Succes.
Schoenmaker, houd je aan je leest, is een oud spreekwoord, hier van toepassing.