krijg je nog een gymnasium-diploma als je latijn of grieks laat vallen?

Ik mag misschien in de 4e 2 talen laten vallen, en ik wil ook graag latijn laten vallen. Maar krijg ik dan nog een gymnasium-diploma na mn examens?

Toegevoegd na 3 minuten:
ik wil wel grieks graag houden, maar alleen latijn niet. srry voor de vage uitleg(:

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Hoi, je moet tenminste 1 klasieke taal houden. Verder moet je in de bovenbouw naast engels nog een vreemde moderne taal houden: duits/rans/spaans. Als tip wil ik je meegeven dat je ook beter een extra vak buiten je profiel kiest. Mocht je door grieks alsnog zakken voor het eindexamen, dan kan je door het extra vak toch een staatsexamendiploma aanvragen voor het Atheneum (hoef je de 6de niet over te doen ;) ).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Mooi antwoord!

Andere antwoorden (2)

Nee, je moet wel Latijn en/of Grieks blijven doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plusje.
Nee, dan zou het hetzelfde zijn als een Atheneum diploma. Je bent verplicht een van de twee te kiezen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Als je Latijn laat vallen is dat geen probleem.
Zolang je maar Latijn of Grieks blijft houden!