Zou het helpen indien de leerlingen voor dezelfde vergrijpen bij diverse leraren dezelfde straf zouden krijgen

Toegevoegd na 6 dagen:
Het gat er om, dat het voor de leerlingen allemaal iets duidelijker wordt, zodat ze weten wat hen te wachten staat als ze iets tegen de regels in doen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

ja, je moet ze wel gelijk behandelen in ieder geval.
het is niet eerlijk dat de ene bv 500 strafregels krijgt, en de andere alleen maar een waarschuwing,
voor grotere vergrijpen moeten er in ieder geval goeie regels zijn anders heeft het ook geen zin.
dan gaan ze dingen wel uithalen bij leraren die nooit iets eraan doen.
13 jaar geleden
Deze leerlingen worden vaak besproken bij een teamvergadering en zullen dan een gepaste straf krijgen vanuit de directie of mentor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als iedereen hetzelfde zou werken en behandelen, dat zou de ideale situatie zijn, maar die zal je nooit kunnen creëren. Kijk ook maar naar het voetballen, de ene scheidsrechter straft sneller en harder dan de ander. Bij leraren is dat precies hetzelfde, er zijn er die houden van een "rommelige" klas, maar er zijn er ook die bij het minste of geringste al strafwerk uitdelen.
(Deze laatste groep is niet zo graag gezien).
13 jaar geleden
Nee!
natuurlijk hangt het van de straf af die je zou willen geven, maar om een voorbeeld te geven.
Vroeger was het bij ons zo(op de middelbare school), dat je vaak standaard voor straf moest na blijven/pickelen of strafwerk schrijven.
Alle 3 de straffen zijn zo makkelijk naar je hand te zetten dat het eigenlijk niets uit maakt.

Probeer juist variatie te houden in de straffen, zodat ze niet weten wat ze te wachten staat.
Daardoor zullen ze eerder twijfelen, want ja, als je een grote mond geeft en daardoor je status in de klas kunt verbeteren of jij op dat moment ff het gesprek van de "groep" bent en je krijgt dan een straf opgelegd waarbij je bijvoorbeeld het reglement over moet schrijven, dat stelt niets voor.
Maar als een persoon lastig is, maar hij kan niet inschatten wat voor straf die zou kunnen krijgen, dan zal die toch aarzelen.
Zorg er wel voor dat als je straft, je met iets origineels komt, en niet zulke standaard cliché dingen, want geloof mij, dat werkt hooguit bij 1 a 2 van de 10 leerlingen, en de echte lastige leerlingen, waar je het meest last van hebt, zijn die overige 8.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, want ook de omstandigheden kunnen een rol spelen en ook of het je eerste vergrijp is etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee nee absoluut niet.
Ten eerste de hersenen van een puber zijn op nog niet alle plekken volgroeit en daardoor kunnen ze minder goed de consequenties onderschatten van hun daden.
Leraren horen dit wel te kunnen.

Ik vind dat ze op de pabo meer aandacht moeten besteden aan orde houden in de klas. Daar zijn ze voor.
Tja als een leraren te kort heeft en daardoor ongeschoolde krachten binnenhaalt is het vragen om opstanden vanuit de klas.
Het is opvallend dat het namelijk altijd de dezelfde docenten zijn die geen orde kunnen houden en altijd dezelfden die dit wel kunnen.