Wat zou op de basisschool een goede les zijn om te geven over het stoppen van pesten?

Ik wil graag een aantal lessen geven over het stoppen van pesten en kan wat creativiteit gebruiken. Alle ideeën zijn welkom.

Weet jij het antwoord?

/2500

Een heel goed idee, hopelijk komt de informatie over op de kinderen. Bij ons op school hebben we ooit de wijk agent gehad die voorlichtingen gaf over pesten , en vertelde erbij ( en of t als grap bedoeld was weet ik niet meer) dat ze pesters zelfs willen opsluiten in de gevangenis. Nou en als dat uit de mond komt van zo,n persoon ( ik ben mijn hele leven al een beetje bang voor de politie of voor agenten ) dan maakt dat absoluut indruk ( op mij wel ten minste en eigenlijk op de hele klas heeft dat indruk gemaakt want bij ons werd er niemand in de klas gepest en voor zover ik t me kan herrinneren heb ik er in de hele basisschoolperiode nooit iemand over gehoord die gepest werd. Maar nu praat ik wel over tussen de 10 en 20 jaar geleden , geheid dat het er nu heel anders aan toe gaat. Maar ik zou gewoon eens kijken of een agent uit nodigen iets kan zijn voor je lessen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100