waarom is nederlands niet de wereldtaal?

wij krijgen engels op school, maar waarom is nederlands niet gewoon de hoofdtaal?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (6)

Als je de wereldkaart voor je ziet, en kijk dan eens naar het verschil van grote, van de landen die Engels spreken en Nederland. Dan weet je het denk is wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet alleen omdat het over de hele wereld gezien zo weinig wordt gesproken, maar ook omdat nederlands de aller moeilijkste taal is om te leren met de vele uitzonderingen en moeilijk grammatica regels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zo veel minnen :O
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En geen een minner die er een reactie bij zet. LAME....
ronron1212
13 jaar geleden
niet van mijn maar ik denk dat je antwword niet goed is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Minnen zijn niet van mij, maar volgens mij klopt je bewering dat Nederlands de moeilijkst te leren taal is niet.
Omdat Nederland zo'n heel klein pestpokke landje is, waarvan je niet kunt verwachten dat andere veel grotere landen dat als wereldtaal zullen gaan spreken. Daarenboven is het ook nog een behoorlijk moeilijke taal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tweemaal terechte relativering. +!
Sommige landen die kennen Nederland niet eens. Van Engeland of Amerika horen ze bijna elke dag er wel wat over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nederlands wordt behalve in Nederland en Vlaanderen , slechts gesproken op de meeste voormalige Nederlandse Antillen , in Suriname en in Noord-Frankrijk (Kassel…) : tezamen zo’n 22 miljoen mensen.
Afrikaans…een dochtertaal in : gedeeltelijk- Zuid-Afrika en Namibië
Nederlands staat op de 48'ste plaats.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
D grammatica van Engels komt uit het Germaans, veel woorden in het Engels komen uit het Romaans. Daarom wordt Engels een brugtaal genoemd tussen de Germaanse en Romaanse talen.

De Engelse taal is vanaf de 20e eeuw de invloedrijkste taal ter wereld. Dit komt door dat Groot Btittanië de baas was in veel gebieden over de hele wereld. Hierdoor is het Engels in veel voormalige koloniën nog steeds de voornaamste (ambtelijke en bestuurlijke) taal is. Groot-Brittannië heeft in die tijd veel kleine eilandjes en landjes ingenomen. Maar Engels is ook de belangrijkste taal door de Verenigende Staten. Daar wonen heel veel mensen en die spreken allemaal Engels.

Engels is dus een van de meest gesproken talen ter wereld. Veel minder mensen spreken Nederlands. Vandaar dat Engels een wereldtaal is en Nederlands niet.