Een lessenaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand die lesgeeft, heet leraar, docent, tutor, meester etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juffrouw, docente,
Hoogleraar bijvoorbeeld
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
murwgepiepelde semi-ambtenaar heten ze ook wel.

Toegevoegd op 26-05-2009 12:05:24
zegt mijn man he, en die geeft zelf les.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een leerbutler
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het gaat om levenslessen en het meegeven van wijsheden heet het mentor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat voor les?

- Les op de basisschool: juffrouw of meester
- Les op de middelbare school: docent of docente, leraar of lerares
- College op de universiteit: docent(e), hoogleraar of professor
- Rijles: rijinstructeur of rijinstructrice
- Zwemles: badmeester of badjuffrouw
- Levensles: mentor
Antoni
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep, erg goed antwoord. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lekker volledig +1
Dat is afhankelijk met welke naam die persoon na geboorte door ouder(s) is aangegeven in het geboorteregister.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 hihihi...
Zoals al eerder is aangegeven dit hangt af van de positie van de desbetreffende persoon. Over het algemeen kan van onderwijs instellingen worden gezegd dat die persoon een docent is en over het algemeen kan worden gezegt dat iemand buiten onderwijs instellingen die les geeft (i.e. zwemles of computerles) instructeur genoemd. Maar de specifieke titel hangt af van de positie. Iemand die aan een universiteit les geeft een professor genoemd en iemand die op de basisschool les geeft een juffrouw of meester genoemd. Kortom kan geen eenduidig antwoord op worden gegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van iedereen kun je iets leren. Ik kom bijvoorbeeld zojuist van buiten waar ik mijn zoontje fietsles heb gegeven. Dat maakt mij op dat moment leraar of docent... Of gewoon vader... Misschien maakt het verschil of de persoon die les geeft dat beroepsmatig doet. In andere gevallen kun je ook leraar, meester of goeroe zijn in de ogen van de persoon die iets van je leert.

De leraar verschijnt als de leerling er klaar voor is! Deze wijsheid vertelt je dat je tijdens elk contact en van elke situatie kunt leren. Je ontdekt soms iets nieuws, alleen al door er naar te kijken vanuit een ander perspectief. Dat betekent dat je misschien weinig leert van een formele 'les', maar later in een situatie terecht komt waar je het wel leert. Op dat moment sta je er open voor en kun je de 'les' tot je laten doordringen.

Vandaag ontgaat je misschien de betekenis van iets dat je hebt gehoord of gelezen, maar morgen kijk je er wellicht op een andere manier naar en is het zeer verhelderend. Opeens blijkt dezelfde uitgekauwde informatie heel nuttige elementen te bevatten. Een losse opmerking kan een waardevolle boodschap blijken te zijn als je er op een andere manier naar luistert. Vaak sluiten wij ons af voor de leerzame informatie die ons dagelijks bijna op een presenteerblaadje wordt uitgereikt. We kijken oplettend, maar zien het niet. We luisteren aandachtig, maar horen het niet. De leraar was er altijd al, maar wij hadden hem niet opgemerkt…
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.docent
2.leraar
3.mentor
4.professor
5.leerkracht
6.meester

meer heb je er niet dus dit zijn ze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leraar, lerares, docent of docente.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leerkracht