Wanneer mag ik met pensioen?

Ik ben van 1954. Wanneer kan ik met pensioen. In het overzicht van de overheid staat: vanaf 65 jaar pensioen en 66 jaar en 3 maanden pensioen en AOW.
Wanneer is nu mijn laatste werkdag? 65 of 66 en 3 maanden en op de 1e van de maand dat ik jarig ben of de 1e van de maand erop
volgend?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je AOW zal ingaan op de dag dat je 66 en 3 maanden oud bent, de uitkering in die maand zal dus een gedeeltelijke uitkering zijn. Waarschijnlijk zal je pensioen ingaan op de 1e van demaand waarin je 65 wordt (dat was vroeger namelijk de ingangsdatum van de AOW en de meeste pensioenen volgen nog steeds die oude logica). Wanneer je wilt stoppen met werken moet je zelf weten, als je voldoende gespaard hebt kan dat vele jaren eerder zijn dan je pensioendatum. Pensioendatum, AOW-ingangsdatum en je laatste werkdag zijn gewoon drie verschillende dingen.

Er is een tool waarmee je dat kunt berekenen. Ik kan dat niet voor je doen omdat je de geboirtedatum moet invullen, maar volg de link

Bronnen:
http://www.wijzeringeldzaken.nl/rekenhulpe...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100