Waarom bouw ik geen pensioen op?

Hallo,
Ik ben 17 jaar en werk aankomend oktober 2 jaar in de detailshandel als schoenenverkoopster bijbaan (3 uur contract). Nu keek ik op de site van mijnpensioenoverzicht.nl en daar staat vermeld:

U bent als verzekerde bekend bij de Sociale Verzekeringsbank.

U bouwt volgens onze gegevens bij geen enkele pensioenuitvoerder pensioen op.

Hoe kan dit? Iedereen bouwt toch pensioen op?

Toegevoegd na 29 seconden:
Er staat wel dat de gegevens van 31 december 2010 zijn. Ik werkte toen al wel 2 maand. Ik weet niet of dit invloed heeft?

Weet jij het antwoord?

/2500

Zeker bij bijbanen op jongere leeftijd is pensioenopbouw niet gebruikelijk. Eigenlijk moet je bij elk werk dat je doet informeren naar of en hoe er gewerkt wordt aan pensioensopbouw. Als je via een uitzendbureau tijdelijk werk doet, wil het sporadisch nog wel eens voorkomen dat er sprake is van pensioensopbouw. Dat is echter dermate weinig dat het verwaarloosbaar is. Je ziet overigens steeds meer de tendens om zelf voor je pensioen te sparen. Je kunt er zelfs speciale rekeningen voor openen, die pas beschikbaar komen op je pensioengerechtigde leeftijd. Als je verzekerd wilt zijn van een royaal pensioen, is het geen gek idee om nu al geld daarin te investeren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100