Is een uitvoerend producent van een evenement de opdrachtgever of de uitvoerder?

Als evenementenorganisator voeren wij op dit moment de discussie of wij als uitvoerend producent op de uitnodiging genoemd mogen worden of niet. Ik zie het probleem niet maar opdrachtgever wel, het gaat feitelijk over de inhoud van de term 'uitvoerend producent'.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De opdrachtgever is degene die betaalt. Jij bent evenementenorganisator en je zegt het zelf al: je hebt een discussie met je opdrachtgever. De vraag of je de opdrachtgever bent is daarmee beantwoord.
Het is overigens niet ongebruikelijk dat bij een evenement de producent genoemd wordt. Of is jouw opdrachtgever hoofdaannemer en ben jij onderaannemer?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Meestal is het uitvoerder van een evenement. maar het kan ook voorkomen dat een uitvoeren producent ergens brood in ziet en voor eigen risico een evenement op poten zet.