Waarom is het niet verstandig om iedereen inzicht in al je bedrijfsgegevens te geven?

Elk bedrijf houd het liefst zo veel mogelijk geheim over zijn bedrijfsvoering. Maar waarom eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (9)

Om een voorsprong te behouden op de concurrentie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet wat je hier precies mee bedoeld. Maar elk bedrijf staat ingeschreven bij de KvK en moet een jaarrekening elk jaar inleveren deze zijn in te zien
ronron1212
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
klopt maar wel in schrijven Kvk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een inschrijving bij de KvK levert niet veel informatie op voor wat betreft, eenmanszaken, VOF's etc. Deze hoeven hun jaarcijfers niet te publiceren.
Je hoeft de concurrentie niet wijzer te maken dan dat ze is.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
kennis is macht!

Bijvoorbeeld: als de concurrenten op die manier precies kunnen nagaan hoe jij je prijzen samenstelt en hoe laag je minimaal zou kunnen gaan zitten, dan kunnen zij een nog scherpere offerte uitbrengen en je potentiële klanten naar zich toetrekken.

als de klanten die gegevens kunnen uitvogelen, dan staan ze óók sterker in de onderhandelingen en zullen lagere prijzen bedingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de concurrentie dit te weten kan komen en dus hier op in kan spelen.

Als je de zwakte van je tegenstander weet kan jij zorgen dat dat jou sterkte word en dus de markt beheert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je bijvoorbeeld je klanten bestanden vrij zou geven. dan kan de concurrent aanbiedingen naar hun toe sturen die beter zijn dan die jij hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je als bedrijf een goede marketingstrategie hebt gevonden die heel goed werkt en niet bekend is, zou ik dat zeker zo houden. Verder vind ik dat je veel moet delen met elkaar. Daar wordt je allemaal sterker van.
Je eigen persoonlijkheid wat je bedrijf ook uitstraalt, als het goed is, is niet over te nemen en maakt het onderscheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door een unieke manier gevonden te hebben om succesvol zaken te doen is het niet wenselijk om jou methode af te laten kijken. Zo help je nieuwkomers op de markt en zet je de deur open voor nieuwe concurrentie, lijkt me niet verstandig.

Maar ook bestaande concurrentie kun je zo een nieuwe kijk op hun eigen bedrijfsvoering geven waaruit zij hun voordeel kunnen behalen, is ook niet wenselijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat je dan misschien nieuwe ideeen heb voor je bedrijf en als je dat laat zien kunnen ze je idee stelen. en het gaat niemand aan behalve de personen met wie jij werkt bv Onderdirecteur en/of Boekhouder