Hebben kinderen van een ondernemer met eenmanszaak recht op een toekomstvisie van hun vader over de zaak?

Als de vader daar niet duidelijk in is en de kinderen onzeker zijn over de toekomst.

Toegevoegd na 16 minuten:
Het gaat niet om geld of erfenis. Het gaat om weten wat er gaat en moet gebeuren.

13 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee natuurlijk niet, dat mag de vader zelf beslissen.
Het ligt ook nog aan de leeftijd van de kinderen en als het slecht gaat met de zaak, moet je dan daar de kinderen mee opschepen, niet altijd noodzakelijk denk ik.

Toegevoegd na 19 minuten:
Even nog een toelichting, wij hebben zelf een eenmanszaak en zoals heel normaal is, je hebt goede tijden en slechte tijden.
Ik zie aan je toelichting, dat je wat meer betrokken wilt zijn bij de zaak van je vader, dat kan dus alleen als je vader dat wil. Om te weten wat er moet gebeuren, hoe dat bij je vader geregeld is weet ik niet maar bij ons weet een hele goede vriend/boekhouder dat en daar zijn onze kinderen van op de hoogte.
Misschien heeft jou vader ook wel zo iemand en anders kun je het er toch gewoon met hem over praten.
Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee, dat recht hebben ze niet.

Verschilt niet van de situatie, dat de vader in loondienst is. Ook dan hebben de kids geen recht op informatie van die werkgever, over wat hij in de toekomst wil gaan doen. Ook dan is er een zekere vorm van onzekerheid.

Als papa een eigen zaak heeft, heeft een kind wel meer kans, dat papa vol passie over zijn werk vertelt thuis, dan wanneer hij bij een baas werkt, maar recht op de toekomst visie hebben ze gewoonweg niet.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Nee, recht heb je niet, bovendien hoeft de vader helemaal geen visie te hebben. Waar ben je onzeker over: of je later te eten hebt? Ik zou mij daar maar niet druk over maken, het komt toch zoals het komt en daar voegt de visie van jouw vader weinig aan toe.

Ik zie nu dat je 29 jaar bent, en het gaat er waarschijnlijk om dat je nu al een deel van de erfenis veilig wilt stellen; dat kan dacht ik, tegenwoordig niet meer. Het zou voor mij reden zijn om een testament te maken en mijn kinderen uit te sluiten.

Toegevoegd na 5 uur:
Ik zie geen andere reden waarom je denkt als 29-jarige zoiets van jouw vader te eisen.

Mijn antwoord stond er eerder dan jouw toevoeging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Ik vind de conclusie die jij trekt zeer beledigend. Het is een normale vraag en jij weet niets van de omstandigheden eromheen. Daarom verzoek ik je ook vriendelijk je antwoord te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je krijgt een antwoord op basis van de door jou verstrekte gegevens en mijn ervaringen op dit gebied.
Verwijderen moet je maar vragen aan het gV team, door op het knopje 'melden' te drukken. Mijn zegen heb je. Censuur op jouw aandringen pik ik niet
Annswers
13 jaar geleden
Ik begrijp niet dat jij op basis van de vraagstelling een leeftijd deze conclusies trekt. Ik ben de vragensteller, maar dat wil niet zeggen dat de vraag van mij persoonlijk komt en dat zou er ook niet toe moeten doen. Als volgens jou kinderen geen andere redenen hebben om te weten wat de toekomstvisie van hun vader is dan heb jij wel slechte ervaringen gehad hiermee. Misschien is het dan goed om te beseffen dat er ook andere redenen kunnen zijn voor een kind om te weten waar het aan toe is.
De kinderen kunnen het altijd proberen bij hun vader om wat meer te weten te komen. Maar als de vader zwijgt, staat hij in zijn recht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de vader heeft de eenmanszaak gestart als hij morgen heel slecht draait, voelt het hele gezin dat
desalniettemin is het "zijn" ding en heeft niemand er iets in te zeggen (was maybe ook een reden om als zelfstandige te starten.
interesse als kind in die zaak kan je dat duidelijk maken aan de ouder.
wil de ouder dat je er uit blijft... je eigen zaak starten ;-)