Wat is een redelijk percentage, dat een winkeleigenaar kan vragen voor het verkopen van jou koopwaar in zijn winkel?

Het gaat om handgemaakte kleding, tassen, knuffels, woningdecoraties en dergelijke van een beginnende creatieveling. Wat is een redelijk percentage. Ze heeft een aantal spulletjes nu in een winkel liggen die 53% vraagt. Ik vind dat zo hoog. De winkel is klein en bevind zich in een grote stad in Friesland, maar niet in een van de winkelstraten, een beetje daarbuiten. Bovendien zijn ze alleen de ochtenden en 1 middag open.

Die 53% gaat dus van de verkoopprijs af. Ze hoeft verder geen vast bedrag per maand te betalen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

een percentage tussen de 20% en de 30% lijkt me meer dan voldoende. Het kost hem geen inkoop en dus geen extra geld. 53% vind ik aan de zeer hoge kant. Dat vast bedrag per maand is ook niet gebruikelijk, hij verdient n.l. aan de verkoop van een product. (wat hij nieteens ingekocht heeft)

Dat is lastig. In principe is elk percentage te vragen. het is aan de maker om het voor dat percentage te doen. Ik zou als maker proberen de deal te maken dat de winkel de producten inkoopt en tegen door de winkel te bepalen prijzen verkoopt.

Waar het in jouw geval fout gaat is dat jij uitgaat van de verkoopprijs incl. btw, terwijl je uit moet gaan van de inkoopprijs excl btw. Je moet gewoon een prijslijst maken voor jouw artikelen met die inkoopprijs, en de winkelier dus in dit geval zelf laten bepalen wat de verkoopprijs is. Je kunt hier wel een advies over uitbrengen, maar uiteindelijk mag de winkelier dit zelf bepalen. Normale marges voor kleding en tassen van 2.5 Als jij dus een tas aanbied voor 20 euro ex. dan zou de advies verkoopprijs ongeveer 50 euro zijn. Uiteindelijk komt dit redelijk overeen met hoe de situatie bij jou nu is. Omdat de winkelier geen inkooprisico loopt zou dit percentage wel iets lager kunnen, maar dit is voor de winkelier niet heel interessant, aangezien hij boekhoudkundig toch bepaalde gemiddelde marges moet halen om rendabel te kunnen draaien.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100