Bijna alles. En het is ook beter ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Sterke drank.
Een maaltijd met bratwurst bij de billige schnellimbiss.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Huizen, de meeste auto's, alleen die paar BPM vrije niet dus.
Keukens en keuken inrichtingen...ook als je ze in nederland laat installeren in je huis.
Huisisolatie en isolatie glas (alleen in de duitse standaard afmetingen...want daar wordt voor ramen vrijwel altijd een standaard genomen bij bouw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk is alles daar goedkoper. Lingerie is daar duurder dan in Nederland. Ik weet dit van een Duitse studente die hier een tijd heeft gestudeerd. Zij vond het hier duur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cosmetica en aanverwante producten (shampoo etc).
Elektronica
Sterke drank

Verder zullen er ongetwijfeld nog een aantal dingen goedkoper zijn, maar dit is wat ik in Duitsland koop als ik er toch ben, omdat het verschil met Nederland erg groot is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bratwürst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit eten
Dagelijkse boodschappen
Wegenbelasting
Benzine (Diesel is er duurder)
Alcoholische dranken
arbeidskrachten / Klussers
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lege CD's en DVD's (geen kopieerheffing)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bier
Huizen
Benzine
Veel dagelijkse boodschappen
Vakantie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bubbelwijn, o.a. Prosecco (in Duitsland v.a. €1.50) omdat ze daar geen 'bubbeltaks' heffen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
schoenen. Mijn zoon kwam laatst thuis met 2 paar "vans" voor 20 euro.
Kleding is ook heel goedkoop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oranje voetbal shirts natuurlijk!!!;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Huizen goedkoper? op het eerste kijkertje wel maar achteraf zijn wel duurder( Belasting + courtage) Eten idd dat klopt friet niet zo leuk, de rest is wel goedkoop maar beter kwaliteit is in Nederland of Belgie .Mode loopt 6 manden achter is in Nederland goedkoper.
ben zelf duits......