Welke dingen zijn in Duitsland veel goedkoper als bij ons?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Bijna alles. En het is ook beter ook.

Sterke drank. Een maaltijd met bratwurst bij de billige schnellimbiss.

Huizen, de meeste auto's, alleen die paar BPM vrije niet dus. Keukens en keuken inrichtingen...ook als je ze in nederland laat installeren in je huis. Huisisolatie en isolatie glas (alleen in de duitse standaard afmetingen...want daar wordt voor ramen vrijwel altijd een standaard genomen bij bouw.

Eigenlijk is alles daar goedkoper. Lingerie is daar duurder dan in Nederland. Ik weet dit van een Duitse studente die hier een tijd heeft gestudeerd. Zij vond het hier duur.

Cosmetica en aanverwante producten (shampoo etc). Elektronica Sterke drank Verder zullen er ongetwijfeld nog een aantal dingen goedkoper zijn, maar dit is wat ik in Duitsland koop als ik er toch ben, omdat het verschil met Nederland erg groot is.

Bratwürst

Uit eten Dagelijkse boodschappen Wegenbelasting Benzine (Diesel is er duurder) Alcoholische dranken arbeidskrachten / Klussers

Lege CD's en DVD's (geen kopieerheffing)

Bier Huizen Benzine Veel dagelijkse boodschappen Vakantie

Bubbelwijn, o.a. Prosecco (in Duitsland v.a. €1.50) omdat ze daar geen 'bubbeltaks' heffen.

schoenen. Mijn zoon kwam laatst thuis met 2 paar "vans" voor 20 euro. Kleding is ook heel goedkoop.

Oranje voetbal shirts natuurlijk!!!;)

Huizen goedkoper? op het eerste kijkertje wel maar achteraf zijn wel duurder( Belasting + courtage) Eten idd dat klopt friet niet zo leuk, de rest is wel goedkoop maar beter kwaliteit is in Nederland of Belgie .Mode loopt 6 manden achter is in Nederland goedkoper. ben zelf duits......

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100