Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik zelf ben zzp’er, kan ik een auto op naam van mijn vader zetten?

Ik ben zelf 20 jaar en zzp’er ik wil een auto zakelijk aanschaffen op de bedrijf maar kan ik hem op mijn vader de naam zetten terwijl die op mijn bedrijf staat?

een jaar geleden
3.2K
tinus1969
een jaar geleden
Welke voordelen zou dat hebben? Zoiets verwordt snel tot fraude, juist als je zulke voordelen misbruikt.
ronron1212
een jaar geleden
Je kan de auto als je hem wilt opvoeren als kosten in je bedrijf niet op de naam van je vader zetten

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Jouw auto op naam van je vader zetten wordt door de verzekering als fraude gezien. Het mag dus niet.
Het kan betekenen dat, in geval van een ongeluk of schade, je verzekering wordt ingetrokken. Feitelijk rijd je dan dus onverzekerd rond.
(Lees meer...)
Inekez1
een jaar geleden
Tegenwoordig is dat wel mogelijk, als je maar aangeeft wie de hoofdbestuurder is. Kind moet dan nog wel thuiswonen op het adres van de ouder op wiens naam de verzekering komt.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
'Hoofd bestuurder' is het op naam zetten van de verzekering.
Dit is wat anders dan het eigenaarschap. Daar zit inderdaad wel een verschil.
Inekez1
een jaar geleden
Eigenaarschap (het op naam zetten van de auto) is wat anders dan het op naam zetten van de verzekering en is weer wat anders dan hoofdbestuurder zijn. In feite kan Jan een auto kopen en op zijn naam zetten. Zijn broertje Piet kan de hoofdbestuurder (degene die het meest in de auto rijdt) zijn. En hun vader kan de auto op zijn naam verzekeren, als daarbij maar wordt aangegeven dat Piet de hoofdbestuurder is en niet vader zelf. Iemand opgeven als hoofdbestuurder is niets anders dan bij de verzekering aangeven wie het meest zal rijden in de auto.
Inekez1
een jaar geleden
De - was overigens niet van mij...