Maken ze nog wel winst?

Ik zie veel dingen zoals ds stylussen uit China voor maar 1 cent op Ebay en dan nog gratis verzendkosten. En soms zelfs meerdere voor maar 1 cent. Dus ik vraag me af waar ze de winst vandaan halen. Want ik kan me niet voorstellen dat je voor 1 cent een pakje met inhoud kan versturen.

Met dit als voorbeeld: http://cgi.ebay.nl/New-4-Stylus-Touch-Pen-For-Nintendo-DS-NDS-Lite-P-/280517178107?cmd=ViewItem&pt=UK_VideoGames_VideoGameAccessories_VideoGameAccessories_JN&hash=item41502072fb#ht_1411wt_1137

Toegevoegd na 18 minuten:
Voor de mensen die denken dat de verzendkosten er nog bij komen, ik heb het specifiek over producten waarbij GRATIS verzendkosten worden aangboden. Dus 1 cent + niks en je krijgt het gewoon thuis. Ik heb zelf al een aantal pakjes binnen gekregen...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dat bedrag is het startbedrag dat door de verkoper is ingevoerd. Waarschijnlijk krijg je bij invoer van 2 cent te horen dat je het daarvoor niet kan kopen, maar minimaal 10 cnet oid in moet voeren.

Er zullen momenten zijn dat je deze dingen ook echt voor weinig geld kan kopen. Maar meestal gaan die dingen in de laatste seconden / minuten opeens snel omhoog: Mensen die bied-software instellen om te bieden op dit soort producten.

Ja, er wordt dus winst gemaakt. Verzendkosten komen er vaak trouwens bij hoor. Maar ik zie deze advertenite met gratis verzenden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor deze items zal de verkoper inderdaad flink verlies maken: hij zal immers zelf nog de internationale verzendkosten moeten betalen.
Waarschijnlijk heeft de verkoper nog veel meer items te koop hebben waar hij wel meer aan verdient. Uiteindelijk zal er toch geld moeten overblijven anders is het snel afgelopen.
Maar het is inderdaad wel zo dat je (vaak vanuit China of Hongkong) items kunt winnen voor minder dan de verzendkosten. Zelf heb ik recent ook iets gewonnen voor 7 dollarcent (dus 6 Eurocent) incl. verzendkosten!!
13 jaar geleden
Hij maakt voor 1 eurocent inderdaad verlies maar bij 1 euro al winst.

Hoe de beste man dit aanpakt:
- hij zet zijn advertentie op ebay.
- waarschijnlijk wordt er via een ander account van hem 1 euro geboden, men moet hier dus overheen.
- zodra de veiling is afgelopen is er een mogelijke koper, laten we er nu even van uit gaan dat dat zo is.
- verkoper surft naar www.dealextreme.com en besteld met dropshipping ( neutrale verpakking) op het adres van koper. ( surf maar eens naar dealextreme zie de prijzen en de tekst " free shipping world wide", jahwol dat is echt gratis, ook naar NL).
- koper krijgt na een maand zijn pakketje van dealextreme.

Zoals je kan zien kosten die stylussen maar een kleine 50 - 70 eurocent incl. Shipment.