Hoe weet een bedrijf wie waar is?

Hoe weet een bedrijf met meerdere medewerkers wie zicht waar bevind en wie waar mee bezig is?

Toegevoegd na 51 seconden:
zich*

Weet jij het antwoord?

/2500

De afdeling planning is verantwoordelijk voor de juiste mensen op de juiste plaatsen.

Nou waar kan een gps tracker in uw werkvoertuig. En wat u aan het doen bent kan die niet weten alleen als ie komt kijken. Of collega's aansturen om op te letten.

Ik denk dat vrijwel geen enkel bedrijf dat exact weet. Binnen een gebouw kan iemand zich op tientallen, honderden of duizenden verschillende plekken bevinden (afhankelijk van de grootte van het pand). Het is onmogelijk dat te registreren tenzij je iedereen een chip zou geven ;-). Ook buiten het bedrijf is het alleen in theorie bij te houden. Ik heb zelf bijvoorbeeld regelmatig zakelijke afspraken buiten de deur. Uiteraard zijn die afspraken bekend bij mijn leidinggevende, maar hij kan niet controleren of ik ook daadwerkelijk ben waar ik zeg dat ik ben. Natuurlijk gaat dit in goed vertrouwen en zullen de meeste medewerkers hierover niet liegen, maar ik durf er alles onder te verwedden dat het toch regelmatig voorkomt (bijv. iemand die een sollicitatiegesprek heeft wat zijn leidinggevende niet mag weten en daarom zegt dat hij ergens een zakelijke afspraak heeft).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100