Hoe vervelend is een leegstaand bedrijfspand?

Een leegstaand bedrijfspand brengt niks op én kosr alleen maar geld. Maar nu ben ik benieuwd of een leegstaand bedrijfspand meer wordt gezien als "achja pech gehad" of gaat het echt om een vervelende hoeveelheid geld die maandelijks gereserveerd moet worden?

Ik snap dat hier een x aantal variabele in meespelen.

Bron: http://www.clo.nl/indicatoren/nl2152-leegstand-kantoren

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Kleine beleggers die winkel panden hebben er zeker slapeloze nachten van . Maar de grote onroerend goed bazen totaal niet. Veel kantoor panden staan leeg Ach ze staan op de balans voor een hoog bedrag er is wel een ( dom ) pensioen fonds die investeert die moeten hun geld toch ergens in kwijt . Rij in Rotterdam of DenHaag , Zoetermeer duizenden m2 staan al jaren leeg . Men bouwt liever iets nieuws En verkoopt het ( tijdelijk )verhuurd aan een pensioen fonds . Oude truc werkt nog steeds .blijkbaar ? Er staat nog zo veel leeg dat is een taboe om er iets over te zeggen in de politiek . Ze hebben allemaal boter op het hoofd. Op weg naar de volgende Bubbel.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dit hangt er vanaf vanuit welk perspectief je het bekijkt. De bedrijven die destijds subsidies hebben gekregen om die panden te bouwen, hebben er veel geld aan verdiend. De bedrijven die het vervolgens moeten verhuren en de gebouwen niet gevuld krijgen, hebben een probleem. Ook de bedrijven die een pand of unit in een groot gebouw willen huren en er veel voor moeten betalen, gaan failliet. Dat de panden vervolgens verpauperen omdat restaureren te duur is, is nadelig voor gemeenten en woningzoekenden.

Antwoorden (1)

Helemaal niet vervelend, het kan zelfs een nagel aan je doodskist zijn. Slapeloosheid door het piekeren hoe het verder moet.
Gelukkig zijn er antikraakbedrijven die de zware last nog enigszins draagbaar maken.
Bijvoorbeeld http://www.adhocbeheer.nl/ komt er toch nog wat geld binnen en het gebouw wordt bewaakt.
Ook goed voor de woningnood onder studenten.