Gewoon een briljant idee hebben en vanuit huis / je eigen kamer beginnen. Kan natuurlijk niet met alles, maar je stelt een open vraag, te open misschien.

Eerst een idee, dan onderzoeken of er vraag naar is (marktonderzoek), een voorbeeld maken/ uitwerken, uitzoeken of er geld mee te verdienen valt. Wat je onkosten zijn om jouw produkt op de markt te brengen. Of je dit alleen kan doen of dat je toch personeel nodig hebt.

Als je daarop de antwoorden gevonden hebt, kun je misschien beginnen.

Of andersom, gewoon beginnen met iets te maken en gaandeweg er achter komen, dat het toch allemaal iets anders is (o.a. qua kosten, markt, arbeidsuren, belasting) dan je eigenlijk dacht.

Succes Alexander!

Als je al een idee hebt, gewoon iets gaan doen en ondertussen informeren is trouwens een prima begin. Ook informatie zoeken bij de bibliotheek kan helpen en vergeet niet de Kamer van Koophandel.

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik wilde je wijzen op Het beste idee van Nederland. Dit is een tv programma van SBS6 dat jarenlang uitvinders op tv bracht en daar kon je, ook al won je niet, wel je idee / produkt onder de aandacht brengen. Helaas, ik lees dat er geen sponsors meer gevonden kunnen worden, dus geen inschrijvingen meer. Wat je wel zou kunnen doen is een van de leden van de jury proberen te benaderen en deze om advies (oordeel/kritiek/kennis) voor de voortgang van jouw idee te vragen, maar dat kan dan pas als je een eerste model hebt, een uitgewerkt idee dus.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je hebt studie's waar je je eigen bedrijf op kan zetten en dan hulp krijgt van een professional die jou ondersteund in dat proces.
Het is niet gebruikelijk dat minderjarigen (dus jonger dan 18 jaar) zelfstandig rechtshandelingen verrichten. Als 18 jaar of ouder bent ben je wettelijk volwassen en mag je rechtshandelingen verrichten zoals een bedrijf vestigen en overeenkomsten sluiten.
Een 16- of 17-jarige kan van de kantonrechter de bevoegdheid krijgen tot het verrichten van rechtshandelingen van meerderjarigen. Dit heet handlichting (zie artikel 1:235 BW).

Volgens dit artikel 1:234 BW (in Nederland) zijn minderjarigen handelingsbekwaam, mits zij met toestemming van hun wettelijke vertegenwoordiger handelen en voor zover de wet niet anders bepaalt. De toestemming wordt verondersteld te zijn verleend aan de minderjarige, indien het een rechtshandeling betreft ten aanzien waarvan in het maatschappelijk verkeer gebruikelijk is dat minderjarigen van zijn leeftijd deze zelfstandig verrichten. Via de kantonrechter kan een zestien- of zeventienjarige verzoeken de bevoegdheid tot het verrichten van rechtshandelingen van meerderjarigen te verkrijgen.

Toegevoegd na 18 minuten:
https://www.ikgastarten.nl/bedrijf-starten/bedrijf-starten-onder-de-18-wat-zijn-de-regels
Bronnen: