PostNL is een nv, een naamloze vennootschap:

"De naamloze vennootschap (afgekort tot nv) is een rechtspersoon waarvan het maatschappelijk kapitaal verdeeld is in aandelen die in beginsel vrij overdraagbaar zijn.

De naamloze vennootschap is 'naamloos' omdat er bij de nv geen verplichting bestaat tot het houden van een register van aandeelhouders. De vennoten blijven als het ware buiten beeld; zij zijn anoniem. De nv is de meest geschikte vennootschap voor grootschalig aandeelhouderschap van vennoten die elkaar niet hoeven te kennen. Als de aandelen aan toonder zijn, dan is het mogelijk dat zelfs de vennootschap of het bestuur niet alle vennoten of aandeelhouders kent. Beperkte aansprakelijkheid en rechtspersoonlijkheid zijn logischerwijs verbonden met deze anonimiteit."

Zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Naamloze_vennootschap.
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Dat de organisatie vorm niet de structuur.
ronron1212
7 jaar geleden
Een organisatiestructuur is de manier waarop alle taken en afdelingen binnen een organisatie zijn verdeeld en samenhangen. Het geeft de verschillende afdelingen en bijbehorende verantwoordelijkheden weer en de functies van de personeelsleden die binnen die afdelingen werkzaam zijn.
Antoni
7 jaar geleden
Het is maar de vraag of de vraagsteller dat ook bedoelt.
ronron1212
7 jaar geleden
Hij vraagt naar organisatiestructuur ik wis niet dat je dan moet bedenken wat de vraagsteller bedoeld
Antoni
7 jaar geleden
Het is vrijwel niet aan te geven welke organisatiestructuur een organisatie heeft op basis van de modellen van een website als https://nl.wikipedia.org/wiki/Organisatiestructuur. In de praktijk bevat iedere organisatie naar mijn idee elementen van de verschillende theoretische modellen. PostNL heeft dus niet één organisatiestructuur, maar bevat elementen van de verschillende organisatiestructuurmodellen. Veel eenvoudiger is het om aan te geven welke juridische vorm een organisatie heeft. Een organisatie die een N.V. is, kan geen B.V. zijn of nog een andere rechtsvorm hebben. Dat zijn namelijk wel te scheiden verschijningsvormen in de praktijk, niet in theorie.
ronron1212
7 jaar geleden
Ben ik met je eens en dit is ook een goed antwoord je reactie. De vraagsteller is onduidelijk en weet waarschijnlijk niet precies wat hij of zij vraagt.