Zijn reiskosten (vliegticket) aftrekbaar als ik een combi reis maken zakelijk en prive?

Ik heb een eenmanszaak en werk als freelancer. Binnenkort ga ik naar Zuid-Afrika, deels voor een korte opdracht, plus een paar dagen vakantie. Kan ik de kosten van oa het vliegticket als zakelijk kosten boeken?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (1)

Je kunt ze voor de helft als zakelijke kosten boeken.

Als je reis behalve een zakelijk karakter ook een persoonlijk karakter kent dan valt dat onder gemengde kosten, waarvan alleen het zakelijke deel aftrekbaar is.
Als het persoonlijk karakter van de kosten meer dan 50% is, dan zijn de kosten in het geheel niet aftrekbaar.
SimonV