Hoe kan ik een buitenlandse student een vergoeding betalen als bedrijf?

Hi,

Er is een buitenlandse student welke ons als bedrijf kan helpen met de ontwikkeling van een product. Hij heeft aangegeven dit als freelance klus te willen doen maar is geen ondernemer.
Het gaat om een Indiër met een werk visum in Frankrijk.

Nu is onze vraag: wat is de juiste mannier van betalen? (voor de fiscus)
Kan hij net zoals een Nederlandse student dat zou kunnen een declaratie zonder BTW inleveren welke wij vervolgens vergoeden?

Alvast veel dank!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Een buitenlandse student (van buiten EER) heeft een studentenvisum. Hiermee mag de student maximaal 10 uur per week werken, en dus salaris ontvangen.