Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Verhuurder zakelijk pand failliet, loopt mijn huurcontract door?

Moet ik na faillissement van de verhuurder een nieuw contract aangaan met de nieuwe eigenaar en/of curator of blijft mijn oude contract (1-10-'10 1+1) gelden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee ! In princiepen niet! De nieuwe eigenaar neemt het over met de kasten en de lusten dus met jou als vaste huurder . Maar ! Ja altijd die maar indien het contract een onderverhuur contract is dat kan lastig zijn dus dat her verhuurd is zonder toestemming eigenaar . Nog een maar ! Indien de nieuwe eigenaar het aannemelijk kan maken dat hij het zelf nodig heeft . Dus nieuwe eigenaar is de buurman en die zegt ik moet uitbreiden . Maar dan moeten er nog pittige procedures gevolgd worden . Dus dat is een gang naar de rechter met een mogelijke schade vergoeding voor de oude huurder . Punten van aandacht nu voor jou zijn hoe is de borg geregeld met een bankgarantie ? Contant ? Op een derde rekening ?let op je borg .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Stuur naar de curator je bewijs Vd borg ( kopie ) let daarop na een jaar heb je geen verhaal mogelijk meer . Dan is het foetsie .
Ik zie dit soort zaken vaker in mijn dagelijkse praktijk. Koop breekt geen huur is de regel.

Dus ook bij een verkoop na faillissement is dat het geval.

Het is wel van belang dat u nog een geldig huurcontract hebt. Ik zie de notatie 1 oktober 2010 staan en een 1+1 jarig contract. Ik veronderstel dat er geen sprake is van een artikel 7:290 pand aangezien u dan 5+5 gehad zou hebben.

1+1 is reeds om, hebt u daarna nog een contract getekend met de verhuurder? Dat maakt uw zaak ongetwijfeld sterker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding