Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik mij als zelfstandige vestigen als ik uiteenlopende diensten wil aanbieden?

Nl. Tekstschrijven en agrarische dienstverlening. Hoe regel ik dat met de belasting en KVK?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
893
ronron1212
9 jaar geleden
Ga naar de KvK bespreek het en schrijf je in.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het aanbieden aan uiteenlopende diensten is geen belemmering (noch een voorwaarde) om je te kunnen vestigen of inschrijven als zelfstandige.

Je kunt je (bijvoorbeeld) als eenmanszaak inschrijven en in die eenmanszaak meerdere activiteiten ontplooien. Je kunt zelfs per activiteit een afzonderlijke handelsnaam gebruiken.

En - in overleg met de belastingdienst - is het eventueel zelfs mogelijk om voor de 2e activiteit een apart BTW nummer aan te vragen en een gescheiden BTW administratie te voeren. Overigens is dat lang niet altijd handig, zeker niet bij opstart: je zult dan namelijk ook alle zakelijke kosten moeten toerekenen aan de diverse activiteiten/BTW administraties.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding