Wat kan ik het beste doen om een boekhouding op te zetten voor een webdesign zzp bedrijfje?

Is Exact Online een goede optie.
Kan ik voorlopig een Excel sheet gebruiken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Ik zou zelf mijn boekhouding doen. De administratie van een dergelijk bedrijfje is heel eenvoudig bij te houden als je eenmaal weet hoe het werkt. Je kunt in excel een keurige administatie bijhouden en facturen opmaken zonder een ingewikkelde software te hoeven gebruiken. Als het bedrijfje groter wordt of je gebruik wilt gaan maken van de fiscale voordelen als ondernemer (boven 1225 uren op jaarbasis) is het wellicht wel verstandig om een administratiekantoor of accountant je administratie te laten doen. Hij kent deze regelingen meestal beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We gaan eerst maar door met een Excel sheet daarna mogelijk Moneybird!

Andere antwoorden (3)

Ik houd boek via excel (csv bestanden van de bank automatisch verdelen op basis van tegenrekening nummer naar diverse zakelijke uitgaven en naar prive)
...eigenlijk open office calc...dat is rechten vrij, net als de linux pc

Wel moet er nog een jaarrekening van gemaakt worden elk jaar. Dat doet een accountant...bespaart mij weer de controles van de belastingdienst....mits de gekozen accountant een goede naam heeft bij de belastindienst.
Bovendien let die erop dat ik geen onterechte posten aftrek als bedrijfskosten en of ik geen bedrijfskosten ten onrechte als prive beschouw.

Zolang je een beperkte boekhouding hebt werkt dat prima.
Als je tenminste goed met excel overweg kunt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor kleine ondernemingen zijn er ook gratis boekhoudprogramma's op internet te downloaden. Bij on-line boekhouding hebben altijd zo iets dat de belastingdienst mee zit te gluren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou je MoneyBird willen aanraden. Daarmee kun je gemakkelijk zelf facturen aanmaken en inkomende facturen registreren. Ook wordt er automatisch een handig overzicht voor de aangifte omzetbelasting (btw) aangemaakt. Je kunt het gratis uitproberen, als je ermee verder wilt betaal je € 10,- per maand. Ik ben er in ieder geval zeer tevreden over!